پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

مومیایی قلابی در دست قاچاقچیان

مومیایی قلابی در دست قاچاقچیان

اعضای یک باند مسلح که با ساخت تابوتی با نقوش هخامنشیان و قرار دادن یک مجسمه قیراندود به عنوان جسد مومیایی درون آن، قصد کلاهبرداری میلیاردی داشتند، از سوی ماموران پلیس آگاهی استان اصفهان دستگیر شدند.


به گزارش «جام‌جم»، رسیدگی به این پرونده هنگامی در دستور کار ماموران قرار گرفت که چند گزارش مردمی درباره فعالیت قاچاقچیان اشیای عتیقه در پلیس آگاهی کاشان در استان اصفهان مطرح و تحقیق در این زمینه آغاز شد.
بررسی‌های اولیه نشان می‌داد، اعضای یک باند قصد دارند یک معامله بزرگ عتیقه را که ارزش میلیاردی دارد انجام دهند.
سرهنگ صفایی، فرمانده انتظامی کاشان در این باره گفت: پس از دریافت این گزارش‌ها، چند تیم اطلاعاتی و عملیاتی تحقیق در این زمینه را آغاز کردند.
وی افزود: با جمع‌بندی اطلاعات و شناسایی محل قرار قاچاقچیان، موضوع به مقام قضایی گزارش و با محاصره محل، معلوم شد این افراد مسلح هستند و احتمال درگیری وجود دارد.
صفایی خاطرنشان کرد: پس از محاصره کامل محل، ماموران وارد مخفیگاه اعضای باند شده و متهمان را که قصد فرار داشتند، دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی کاشان تصریح کرد: از قاچاقچیان اشیای عتیقه یک دستگاه خودروی وانت نیسان کشف شد که درون آن تابوتی چوبی که نقش هخامنشیان روی آن کنده‌کاری شده بود، قرار داشت و داخل تابوت نیز یک مجسمه قیراندود با شمشیری در دستش که شبیه اجساد مومیایی ساخته شده بود و چندین اشیای عتیقه دیگر کشف شد.
با تحویل اقلام کشف شده به کارشناسان میراث فرهنگی، آنها عنوان کردند، در ایران هیچ‌گاه جسد مومیایی وجود نداشته و تمامی اقلام کشف شده تقلبی است.
کلاهبرداران حرفه‌ای
رییس پلیس کاشان افزود: در تحقیق از متهمان معلوم شد، آنها از افراد شیادی هستند که در زمینه خرید و فروش اشیای عتیقه تقلبی فعالیت می‌کنند و با تبلیغات گسترده و ساخت داستان‌های واهی مبنی بر یافتن تابوت و جسد مومیایی مربوط به دوران هخامنشی در غرب کشور قصد کلاهبرداری میلیاردی داشته‌اند.
در پی این اعترافات، متهمان با صدور قرار قانونی تحویل پلیس آگاهی شدند تا در زمینه دیگر جرایم ارتکابی آنها تحقیق شود.
طی چند سال گذشته نیز برخی افراد شیاد و سودجو با ساخت تابوت یا اجساد قیراندود ادعا می‌کردند این اجساد را در جریان کاوش‌های پنهانی کشف کرده‌اند به طوری که چند سال پیش نیز چند کلاهبردار حرفه‌ای با ساخت تابوتی با نقوش هخامنشی‌ها در یکی از شهرهای مرزی پاکستان با ایران، ادعا می‌کردند جسد مومیایی درون تابوت «رودگونه» دختر کورش است که آنها در یک قدمی فروش چند میلیارد تومانی این تابوت جسد قیراندود شده، دستگیر و روانه زندان شدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد