پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

مشکلات کنسول پلی استیشن 3 وایکس باکس 360


مشکلات کنسول پلی استیشن 3 وایکس باکس 360
اکنون مشکلات متفاوتی توسط برخی کاربران درباره بروزرسانی Firmware جدید PS3 گزارش شده است.
اخیرا براساس ارسالها و نظرات برخی کاربران که در
به ثبت رسیده است، وجود این مشکلات با بروزرسانی نسخه 3.21 Firmware کنسول PS3 اعلام شده است که شامل این مسائل زیر بوده است:
مشاهده شدن یک صفحه خالی یا همان Blank Page پس از روشن کردن PS3، مشکل خواندن در هنگام قرار دادن دیسک در دستگاه (Disk Read Error) و از همه مهمتر روشن نشدن PS3 از ابتدا.شرکت سونی نیز در برابر این ادعاها واکنش نشان داده و پاسخگو نیز بوده است، اما اگر شما نیز با این مشکلات مواجه شده اید می توانید آنرا در این انجمن رسمی مطرح نمایید.
همچنین در
برای PS3 امکان استفاده از سایر سیستم عاملها نظیر لینوکس حذف شده است و طرفداران این نوع سبک از سیستم عاملها دیگر قادر به استفاده از لینوکس بر روی PS3 خود نخواهند بود.
نزدیک پنج سال از زمانی که مایکروسافت نسل جدید Xbox را معرفی کرد، می گذرد. این مدت زمانی کافی برای تشخیص نقاط ضعف و یا قوت یک دستگاه است. از این رو در این مقاله سعی شده تا به چهار مشکل و به نوعی ضعف جدی کنسول Xbox 360 اشاره شود.استفاده از DVDهای دولایه (DVD9)

یکی از مشکلاتی که کاملا در Xbox 360 مشهود است و بارها از طرف بازی سازها اعلام شده، کمبود فضای دیسک هایی است که بازی روی آن ها عرضه می شود. استفاده از DVDهای دولایه که حجمی نزدیک به 8.5 گیگ دارند، یک کار کاملا غیر منطقی بود. در حالی که سونی با دیسک های Blu-ray توانست موفقیت زیادی را به دست آورد، Xbox 360 هنوز از DVDهای دولایه استفاده می کند. اما نکته جالب تر اینجاست که مایکروسافت در ابتدای کار دیسک هایی را با عنوان HD DVD عرضه کرد. اما اینکه چرا از این دیسک ها فقط برای عرضه فیلم های HD آن هم با خرید سخت افزار جداگانه برای Xbox 360 (HD DVD Player) عرضه شد یک سوال بسیار بزرگ است که هنوز جواب آن نامشخص است. همین مسئله که دیسک های HD-DVD و درایو آن به صورت استاندارد در Xbox 360 قرار نگرفت و کاربران مجبور به خرید جداگانه برای این دستگاه بودند، باعث شد که Blu-ray با استقبال بیشتری رو به رو شود. اما در کل عدم نبود فضای بیشتر برای دیسک ها حتی با عرضه بازی ها روی بیش از یک دیسک، یک مشکل جدی برای این دستگاه به حساب می آید. - نداشتن مرورگر اینترنت (Web Browser)

این مسئله قطعا چندان مشکل مهمی برای این کنسول به حساب نمی آید و از اهمیت بسیار کمی برخوردار است. اما زمانی که شبکه Xbox Live دارای میلیون ها کاربر می شود و تعداد زیادی از آنها ساعت ها مشغول بازی آنلاین هستند، وجود یک مرورگر اینترنتی احساس می شود. این مسئله در حالی است که کنسول های Wii و PS3 هرکدام از مرورگرهای اینترنتی خاص خود استفاده می کنند. مرورگر اینترنتی، این دستگاه ها را بیشتر به یک کامپیوتر شخصی شبیه می کند و باعث می شود که شما صفحات اینترنتی را از طریق تلویزیون تماشا کنید. البته قرار دادن یک مرورگر اینترنتی برای این دستگاه به نظر کار چندان مشکلی نمی رسد و می توان انتظار این را داشت که در آپدیت های بعدی این قابلیت به دستگاه اضافه شود.3 - پرداخت پول برای آنلاین بازی کردن

شاید بعد از گذشت پنج سال این مورد برای کاربران Xbox 360 بخصوص برای کسانی که Online بازی می کنند کم اهمیت باشد. اما چرا باید برای آنلاین بازی کردن پول پرداخت کرد؟ البته 50 دلار در سال مبلغ زیادی نیست و شاید از دید بیشتر کاربران هم ارزش آن را دارد. اما مسئله زمانی به چشم می آید که دوست شما در شبکه PSN کاملا رایگان آنلاین بازی می کند. البته این مبلغ 50 دلار فقط برای آنلاین بازی کردن نیست و کاربران می توانند از امکانات بسیار بهتری هم استفاده کنند. اما این مسئله می توانست به نوعی دیگر اتفاق بی افتد. آنلاین رایگان و پراداخت پول برای امکانات بیشتر می توانست بهترین حالت باشد. - سه چراغ قرمز !!!

یکی از جدی ترین مشکلات این دستگاه، خرابی های زیاد آن است که بیشتر به عنوان سه چراغ قرمز مرگ (Red Ring of Death) شناخته می شود. این مشکل در این پنج سال همیشه پا به پای این کنسول بوده است و چون سایه ای شوم آن را تعقیب کرده است. البته مایکروسافت برای جلوگیری از این اتفاق اصلاحات زیادی را روی مادربرد و پردازنده های این دستگاه انجام داده است. حتی ضمانت این دستگاه را افزایش داد. اما سه چراغ قرمز همچنان در Xbox 360 دیده می شود. این مشکل به حدی جدی است که در آمار منتشر شده مشخص شده است نزدیک به 54 درصد از Xbox 360های تولید شده دچار این مشکل شده اند. این یعنی بیش از نیمی از دستگاه های تولید شده دچار این مشکل شده اند. این مسئله قطعا ضررهای مالی زیادی به کاربران و به خصوص به کمپانی مایکروسافت وارد کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد