پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

اکبر عبدی حرف‌های صریحی در خصوص احترام نگذاشتن جوانان به پیشکسوت


اکبر عبدی حرف‌های صریحی در خصوص احترام نگذاشتن جوانان به پیشکسوتان زد

اکبر عبدی از نگاه این برنامه فیلم «مرهم» به کارگردانی علیرضا داوودنژاد، بهترین فیلم سال شد. این در حالی است که گزینه‌های زیادی برای انتخاب بهترین‌ فیلم‌ سینمایی سال، روی پرده رفته بود.

در بخشی از این برنامه داودنژاد و طناز طباطبایی در برنامه حضور پیدا کردند و کارگردان «مرهم» در خصوص این انتخاب گفت: «خیلی عجیب است که دولت در جشنواره بیست و نهم فیلم فجر به فیلم «مرهم» بی‌توجهی کرد، اما الان برنامه شما که وابسته به صدا و سیماست آن را به عنوان بهترین فیلم سال، معرفی می‌کند. این میزان تناقض خیلی عجیب است.»

در ادامه این برنامه، اکبر عبدی برای گفت‌وگوی سال در استودیو برنامه «هفت» حضور پیدا کرد. او صریح به انتقادات جیرانی و شایعات مختلف، پاسخ داد. وی در خصوص حضور بی‌نظم سر فیلم‌ها گفت: «من زمانی که با کارگردان‌هایی چون مهرجویی، تقوایی، حاتمی و قادری کار می‌کردم هیچ وقت بی‌نظم نبودم، اما کارگردان‌های جوان تو را سر صحنه نگه می‌دارند که مثل موم به تو شکل دهند و من این را نمی‌توانم بپذیرم. البته کسی مثل عطاران که از دستمزد خودش به من می‌دهد و اصرار دارد که نقش پیرزن را بازی کنم و به من اعتماد دارد، مثل کارگردان‌های جوان امروزی نیست. البته من هم ۵۰ میلیون تومان به او تخفیف دادم.»

وی ادامه داد: «سر فیلم آقای اطیابی ۶۵ درصد دستمزدم را نگرفتم. جالب است که تهیه‌کننده آقای شمس، تازه از من شکایت هم کرد. من بچه نازی آبادم و اهل شکایت کردن نیستم. من به زور حقم را می‌گیرم. یا می‌توانم یا حقم را می‌خورند. این‌ها کلاهبرداری کردند و بعد هم می‌نشینند در این برنامه می‌گویند اکبر عبدی باعث شد فیلم ما به سرانجام نرسد. من سر پل صراط یقه‌شان را می‌گیرم.» در حین گفتن این حرف‌ها، جیرانی تمام تلاشش را کرد که عبدی را متقاعد کن که از کسی اسم نبرد، اما گوش اکبر عبدی به این حرف‌ها بدهکار نبود.

این بازیگر درباره حضور سر صحنه فیلم‌ها و نخواندن فیلمنامه‌ها، عنوان کرد: «خودم سناریو را نخوانم، می‌دهم یکی برایم بخواند. اتفاقا این به نفع کارگردان است، چون خیلی از سناریوها را اگر بخوانم، در فیلم بازی نمی‌کنم. در ضمن دوست دارم وقتی دیالوگ را می‌گویم برایم تازگی داشته باشد. یعنی برای اولین بار باشد که از دهنم بیرون می‌آید. در «اخراجی‌ها» ۶۰ درصد کمدی سناریو به خاطر دیالوگ‌گویی من بود، اگر غیر از این باشد اسمم را «اکرم» می‌گذارم.»

عبدی همچنین افزود: «من در فیلم‌های مهرجویی و حاتمی هم در دیالوگ‌ها دست می‌بردم، اما خیلی کم. اگر قرار باشد این کار را نکنم که فیلم به سرانجام نمی‌رسد. یعنی ده‌نمکی بهتر از من دیالوگ می‌گوید؟ او بهتر از من بایرام را می‌شناسد؟ من ۱۲ بایرام می‌شناسم. البته هستند بعضی‌ها هم که اعتماد به نفس ندارند و می‌ترسند همه بگویند عبدی در دیالوگ‌ها دست برده به خاطر همین زور می‌کنند مزخرفات خودشان را بگویم. من هم به خاطر پول این کار را می‌کنم.»

وی درباره چهار سال دوری از سینما و تلویزیون گفت: «به خاطر فوت برادرم نتوانستم بازی کنم و یک سال از ایران رفتم. البته فضای سینما هم باعث کناره‌گیری من شد. از من می‌خواستند با دیالوگ مردم را بخندانم و سینما هم در ورطه‌ای افتاده بود که در تمام فیلم‌ها یک مثلث عشقی تشکیل می‌شد و دختر و پسر خوشگل می‌گذاشتند که بفروشد.»

عبدی ادامه داد: «یک سال خارج از ایران بودم و یک تئاتر ایرانی با بازیگران خارجی در آنجا به راه انداختم. بعد از سه، چهار سال دوری از سینما وقتی آمدم خواستم فیلم خودم را بسازم اما آقای اسکندری گفت یکی، دو تا کار بازی کن و بعد فیلم خودت را بساز. اینطوری حرف پشتت کمتر است. من هم به دعوت احمدرضا معتمدی در فیلم «قاعده بازی» بازی کردم و بعد از آن هم یک هفته وقت خالی پیدا نکردم که به فیلم خودم فکر کنم.»

این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در خصوص احترام به پیشکسوتان و چرایی احترام نگذاشتن جوانان گفت: «حکومت بعد از انقلاب زنان و جوانان ما را پر رو کرده است. من همیشه قدردان لطف بزرگان سینما هستند. آقای مشایخی من به را برای اولین بار به مرحوم حاتمی معرفی کرد و من هنوز هم ممنون ایشان هستم. از مردم هم همیشه ممنونم که من را بعد از بازی در «زیر آسمان شهر» بخشیدند. من ازشان عذرخواهی کردم و گفتم به خاطر پول بازی کردم اما آنها هم گذشت داشتند و نتیجه این گذشت این بود که «اخراجی‌ها» خوب فروخت.»

عبدی در پایان در خصوص موفقیت اصغر فرهادی و کسب اسکار بهترین فیلم خارجی زبان، عنوان کرد: «به اصغر فرهادی تبریک می‌گویم که به قول آقا پرچم اسلام را در سرزمین دشمن برافراشته کرد.»

در برنامه شب گذشته «هفت» عنوان بهترین بازیگر مرد به حسین یاری برای بازی در فیلم «سعادت آباد» و عنوان بهترین بازیگر زن به ویشکا آسایش برای بازی در فیلم «ورود آقایان ممنوع» رسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد