پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

هم سیگاری ها بخوانند و هم غیرسیگاری ها

هر 8 ثانیه یک نفر در جهان به دلیل مصرف تنباکو جان خود را از دست می دهد.


هر 8 ثانیه یک نفر در جهان به دلیل مصرف تنباکو جان خود را از دست می دهد.

 دخانیات و سیگار کشیدن امروزه به یکی از بزرگترین مشکلات جامعه بشری تبدیل شده است. بسیاری معتقد هستند که سیگار نقطه شروع اعتیاد است و در نهایت می تواند به اعتیاد به مواد مخدر منجر شود. حتی در صورت عدم مصرف مواد مخدر ، خود سیگار هم دارای معایب بسیار زیادی است و هرساله به مرگ و یا بیماری افراد بسیار زیادی منجر می شود. در این مطلب قصد داریم تا شما را با نکاتی در مورد سیگار و دخانیات آشنا کنیم.

نیمی از افرادی که برای مدت طولانی سیگار می کشند به دلیل مواد مضر موجود در آن جان خود را از دست می دهند. فراموش نکنید که هر نخ سیگار چیزی در حدود 5 دقیقه از عمر شما کم می کند. در عین حال برای کشیدن همان نخ هم چیزی در حدود 5 دقیقه صرف می کنید.

دو کشور آمریکا و کانادا در هر سال به ترتیب 150 و 3 میلیارد دلار برای مسائل پزشکی پیش آمده ناشی از مصرف سیگار و دخانیات صرف می کنند.

هر روز در جهان 3000 کودک اولین نخ سیگار خود را می کشند. در مجموع از بین کودکانی که در سنین کودکی و نوجوانی سیگار کشیدن را تجربه می کنند 3 میلیون نفر به سیگاری دائم تبدیل می شوند.

چیزی در حدود 90 درصد سیگاری های بزرگ سال اعلام کرده اند که سیگار کشیدن را از سالهای نوجوانی آغاز کرده اند.

یک تحقیقات در کشور انگلستان ثابت کرده است که نزدیک به 99 درصد زنان در این کشور از ارتباط مستقیم سیگار و سرطان در ناحیه گردن مطلع نبوده اند.

هر 8 ثانیه یک نفر در جهان به دلیل مصرف تنباکو جان خود را از دست می دهد.

بر اساس موجود آمار سیگاری ها در کشورهای در حال توسعه هر ساله چیزی در حدود 3.4 درصد افزایش پیدا می کند.

از هر 100 هزار نوجوان 15 ساله سیگاری در جهان چیزی در حدود 20 هزار نفر قبل از رسیدن به سن 70 سالگی به دلیل مشکلات مربوط به سیگار از دنیا می روند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد