پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

افزایش حمله قلبی در اثر تنفس در هوای آلوده حتی در زمان کوتاه


افزایش حمله قلبی در اثر تنفس در هوای آلوده حتی در زمان کوتاه


نگاهی تازه به مجموعه‌ای از مطالعات قبلی از سوی گروهی از کارشناسان فرانسوی تایید کرد تنها چند روز نفس کشیدن در هوای آلوده باعث افزایش خطر حمله قلبی می‌شود.
با وجودی که از مدت‌ها پش ثابت شده است چندین سال زندگی کردن در شهرهای آلوده یا نزدیک بزرگراه‌های اصلی خطر ابتلا به بیماری‌های قبلی را تشدید می‌کند. اما این مطالعه نشان می‌دهد که حتی تماس کوتاه مدت با آلودگی هوا برای قلب واقعا مضر است و خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد.
دکتر سانجای راجاگوپالان که روی آلودگی هوا و وضعیت سلامت قلب و عروق در دانشگاه اوهایوی آمریکا مطالعه می‌کند، خاطرنشان کرد: هرچند ممکن است تغییرات روزانه در ذرات آلاینده موجود در هوا اندک باشد اما این تغییرات اندک به لحاظ افزایش آسیب پذیری مردم در برابر مشکلات قلبی و عروقی بسیار حائز اهمیت و تاثیرگذار است.
وی افزود: به علاوه افرادی که پیش زمینه مشکلاتی قلبی داشته‌اند در این زمینه بیشتر آسیب پذیر هستند. هم چنین دکتر هازریج موستافیک از متخصصان مرکز مطالعات قلب و عروق پاریس با مقایسه و بازبینی 34 مطالعه قبلی در زمینه تاثیر تک تک آلاینده‌های صنعتی یا ترافیکی شامل مونوکسید کربن، دی اکسید نیتروژن و ریزآلاینده‌ها روی قلب و عروق دریافت احتمال حمله قلبی با افزایش سطح تمام این آلاینده‌ها به استثنای اوزون تشدید می‌شود.
این مطالعه به طور مفصل در مجله انجمن پزشکی آمریکا ارائه شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد