پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

سایه ی مرگ بر سر اروپا با شیوع یک بیماری


سایه ی مرگ بر سر اروپا با شیوع یک بیماری

  سرخک یکی از بیماری هایی است که امروزه در اروپا زیاد دیده می‌شود. این بیماری ویروسی به شدت واگیردار است و عوارض بسیارخطرناکی دارد: اسهال، آسیب سیستم شنوایی، ذات الریه و مشکلات مغزی از جمله پیامدهای آن هستند. در عرض 3 سال گذشته، یک چهارم مبتلا شدگان به این بیماری در بیمارستان بستری شده‌اند.
 
در سال 2011 بیش از سی هزارنفر دراروپا مبتلا به سرخک شده‌اند. رقمی که در فاصله سالهای 2009 و 2010، چهار برابر شده است. 90درصد مبتلا شدگان به سرخک در اروپا، از کشورهای فرانسه، ایتالیا، رومانی، اسپانیا و آلمان بوده‌اند. تا به حال 8 تن بر اثر ابتلا به سرخک مرده‌اند که از این تعداد 6 نفر آن‌ها در فرانسه بوده‌اند.
 
تاسال 1985 تنها یک دوز ازاین واکسن تجویز می‌شد. امروزه و با توجه اینکه تعداد بیشتری در معرض ابتلا به این بیماری هستند، دوز بیشتری از آن توصیه می‌شود. سازمان جهانی بهداشت می‌گوید برای پیشگیری از سرخک در سرتاسر اروپا تزریق دو دوز ازآن تا سال 2015 حیاتی است.
فراموشی دلیل اصلی واکسینه نکردن در اروپا است. در واقع واکسن سرخک قربانی موفقیت خود شده است.
تبلیغات منفی و اطلاعات اشتباه که گاه در اینترنت منتشر می‌شوند از دلایل دیگر مقاومت در برابر این واکسن هستند. عده ای نگران اثرات جانبی واکسیناسیون هستند. عوارضی مانند: تب کوتاه مدت، التهاب و قرمزی موقت پوست و واکنش‌های آلرژیک دیگر که بسیار هم نادرند.
 
یکی دیگر ازدلایل امتناع از واکسینه کردن این است که گفته می‌شود در این واکسن جیوه و آلومینیوم وجود دارد، موادی که باعث بروز آلزایمرمی شوند. ولی مرکز پیشگیری و کنترل بیماریهای اروپا همواره تاکید کرده است که این باور غلط است ودر واکسن سه گانه سرخک، سرخجه، اوریون ازهیچ یک از این مواد استفاده نمی‌شود.
 
بر اساس گزارش یورونیوز تا سال 2011 حدود پانزده هزار مورد بیماری سرخک در فرانسه مشاهده شده است. نیمی از بیماران بین 16 تا 30 ساله بوده‌اند. لطمات ناشی از این بیماری در سنین بالا جبران ناپذیر خواهد بود و چه بسا باعث مرگ بیمار شود.
عواقب عدم واکسیناسیون در فرانسه جهانی اخواهد بود. اخیراً موارد متعددی از این بیماری در امریکای شمالی و امریکای لاتین دیده شده است؛ گفته می‌شود این ویروس از اروپا منتقل شده است.
 
در همین راستا و برای از بین بردن اثر منفی این تبلیغات و اجباری کردن واکسن سرخک، وزارت بهداشت فرانسه سعی در اطلاع رسانی و روشن کردن اذهان عمومی دارد: سلامت جامعه بستگی به همکاری و حس مسئولیت تمامی افراد آن جامعه دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد