پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

20مورد مشکوک به سرطان در بانوان


20مورد مشکوک به سرطان در بانوان


  بسیاری از ما خانم ها در طول زندگی با درد هایی رو به رو شده ایم که آن ها را جدی نگرفته و راحت از کنارشان گذشته ایم؛ اما بعد از مراجعه به پزشک و آگاهی از بیماری ای که داشته ایم، می فهمیم که می توانستیم قبلاً از ابتلا به بیماری، پیشگیری کنیم. و این مساله احساس پشیمانی بزرگی را در وجودمان منجر می شود.

با خواندن این مطلب می توانید جزو کسانی باشید که می دانند چه علائمی را نباید نادیده بگیرند. پس اگر شما یا اعضای خانواده تان به چنین دردهایی دچار شدید و چنین نشانه هایی در بدن خود حس کردید، لازم است هر چه سریع تر برای درمان اقدام نمایید.

خس خس سینه یا تنگی نفس
یکی از نشانه هایی که افراد، پس از ابتلا به سرطان ریه به خاطر می آورند، این است که نمی توانند نفس خود را نگه دارند. یکی از بیماران می گوید من حتی نمی توانستم بدون خس خس سینه حیاط خانه را طی کنم. فکر میکردم مبتلا به آسم شده ام اما این چطور ممکن است وقتی در گذشته مشکلی نداشته ام؟

سرفه مزمن یا درد قفسه سینه

انواع مختلف سرطان مانند سرطان خون و تومورهای ریه، نشانه هایی مانند سرفه های بد یا برونشیت داشته اند. تفاوتی که این سرفه ها با سرفه های معمولی دارند این است که برای مدتی از بین می روند اما دوباره برمی گردند. و این چرخه به دفعات تکرار می شود. برخی از مبتلایان به سرطان ریه گفته اند که دردی در قفسه سینه داشتند، که تا شانه ها و پایین بازو کشیده می شده است.

مشکل در بلع
مشکل در بلع غذا، بیشتر از نشانه های سرطان مری یا گلو است. اما گاهی اوقات یکی از اولین نشانه های سرطان ریه شناخته شده است.

تورم غدد لنفاوی یا توده ای در گردن، زیر بغل یا کشاله ران
تورم غدد لنفاوی باعث ایجاد تغییر در سیستم لنفاوی می گردد که می تواند نشانه ای از سرطان باشد. برای مثال یک توده یا گره لنفاوی زیر بازو گاهی نشانه ای برای سرطان پستان است. همچنین وجود یک توده بدون درد در گردن، زیر بغل یا کشاله ران می تواند نشانه اولیه سرطان خون باشد.

ضعف یا خستگی
خانمی برای توصیف اینکه چگونه از مبتلا بودن خود به سرطان خون با خبر شده است اینگونه می گوید: همیشه در محل کار خود ساکن به روی صندلی خود می نشستم و رغبتی به بلند شدن نداشتم. تا جایی که یک شب به علت خستگی زیاد حتی نمی توانستم تا منزل رانندگی کنم. ضعف عمومی و خستگی می تواند نشانه ای برای انواع مختلف سرطان باشد که باید به آن توجه خاصی نسبت به دیگر نشانه ها داشته باشید. هر زمان که احساس کردید بدون هیچ دلیل خاصی خسته اید و نیاز به خواب بیشتری دارید حتما به دکتر خود مراجعه نمایید.

تب یا عفونت های مکرر

تب یا عفونت های مکرر می توانند نشانه هایی از سرطان خون باشند. سرطان خون از مغز استخوان شروع می شود. سرطان خون باعث می شود مغز استخوان، به طور غیر معمول گلبول سفید ایجاد کند. این کار گلبول های سفید سالم را که کارشان مبارزه به عفونت هاست از بین خواهد برد. اغلب پزشکان می گویند که اکثر بزرگسالان مسن که مبتلا به سرطان خون شده اند، یک مدت طولانی از تب، درد و علائم شبیه آنفولانزا شکایت داشته اند.

نفخ یا افزایش سایز شکم
هر چند نفخ شکم ممکن است مورد خاصی برای نگران بودن به نظر نیاید ولی زنانی که مبتلا به سرطان تخمدان تشخیص داده شده اند می گویند برای یک مدت طولانی و به طور ناگهانی دچار نفخ شکم، بدون علتی مشخص، شده اند.

احساس سیر بودن یا کم اشتهایی
این مورد نیز یکی دیگر از موارد مشکوک به سرطان تخمدان است. برخی زنان می گویند هر چند برای مدتی چیزی نخورده بوده اند، اشتهایی نداشته و نمی توانستند غذا بخورند. هر زنی که دچار نفخ یا افزایش وزن غیر معمول در ماه شود (معمولا ۱۳ بار در ماه)، مخصوصا اگر همراه با درد لگن باشد باید به پزشک خود مراجعه کند و درخواست سونوگرافی دهد.

درد شکم و لگن
درد لگن می تواند علت بسیاری از درد های شایع مانند فیبروید (تومورهای رحمی خوشخیم)، کیست تخمدان و سایر اختلالات دستگاه تناسلی باشد. وقتی که این درد را برای پزشکان توضیح می دهید، اغلب آنها به سرطان فکر نخواهند کرد. مطمئن شوید که دکترتان کوچکترین جزئیات را از شما بپرسد و یک معاینه کامل از شما به عمل آورد. درد لگن و نفخ شکم اغلب نشانه سرطان تخمدان هستند. بزرگ شدن طحال نیز می تواند عامل درد شکم و نشانه ای از سرطان باشد.

کبودی بیش از حد یا خونریزی هایی که متوقف نمی شوند

زمانیکه یک اتفاق غیر طبیعی برای پلاکت ها و گلبول های قرمز بیفتد می تواند نشانه ای از سرطان خون باشد. یک زن مبتلا به سرطان خون می گوید به کبودی های غیر معمول بر روی نقاط مختلف بدنش مانند انگشتان و دست ها و همچنین نقاط قرمز بر روی صورت، گردن و سینه اش بی توجه بوده است. نشانه دیگر سرطان خون، داشتن خونریزی لثه است.
توضیح:با گذشت زمان، سرطان خون، کار گلبول های قرمز و پلاکت ها را که حمل اکسیژن و لخته است را خدشه دار می کند.

به زودی در بخش دوم این مطلب، با سایر درد های مشکوکی که در خانم ها بروز می کند، آشنا شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد