پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

متهم فساد بزرگ مالی: هفت میلیارد تومان گرفتم

متهم فساد بزرگ مالی:

هفت میلیارد تومان گرفتم

در ادامه دهمین جلسه رسیدگی به پرونده فساد بزرگ مالی که روز یکشنبه به ریاست قاضی سراج برگزار گردید آخرین دفاع «ط. ن» یکی از متهمان این پرونده اخذ شد.


قاضی سراج در تفهیم اتهام وی گفت: شرکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور ، شرکت در تحصیل مال از طریق نامشروع و شرکت در پولشویی از جمله اتهامات شماست ، آخرین دفاع را بفرمایید.
مدیر عامل شرکت خدمات عمومی فولاد ایران در دفاع از خود گفت: از نیمه دوم سال 88 تا نیمه اول سال 90 نقداً حدود هفت میلیارد و 200 میلیون تومان به عنوان سود از آقای «م الف الف خ» گرفتیم از جمله اینکه در نیمه اول سال 90 ، پنج کیف پول از او دریافت کردیم.
«ط. ن» افزود: این پول را از محل سود 290 میلیارد تومان که براساس مستندات از گروه ملی طلبکار بودیم ، دریافت کردیم البته نحوه دادن سود این پول برای ما نیز مشکوک بود.
وی تاکید کرد: همه قراردادهای ما بابت این 290 میلیارد تومان با گروه ملی بود و برای صحت گفتارم دادگاه می تواند هیئتی را تعیین و میزان مطالبات ما را از گروه ملی مشخص کند.
مدیر عامل شرکت خدمات عمومی فولاد ایران به جعل امضاهایی که برخی از مدیران آقای «م الف الف خ» انجام می دادند اشاره و اضافه کرد: ظاهراً برخی مانند آقایان «ب و ش» یک دوره جعل هم گذراندند که اینقدر حرفه ای عمل و امضاء چک ها را جعل می کردند و کسی هم متوجه نمی شد.
«ط .ن» گفت: آقای ش در جریان همه قراردادهای خرید و فروش بود و با مدیر امور مالی شرکت من نیز هماهنگ و در جریان همه مسائل بود.
وی افزود: از 290 میلیارد پولمان حدود 150 میلیارد تومان اعتبارات بانکی بود که برای گرفتن این اعتبارات حدود هزار میلیارد تومان وثیقه گذاشتیم و همه قراردادهای ما درست است و بارها و جنس ها حمل شده است.
مدیر عامل شرکت خدمات عمومی فولاد ایران با بیان اینکه گروه ملی برای ما 17 فقره ال سی گشایش کرد و ما یک درصد سود گرفتیم افزود: تخلف اصلی را بانک ها و آقای «م الف الف خ» و آقای« ک» انجام دادند و اشکالی که در کار بود این بود که به محض اینکه پول به سیستم ما می آمد به ما می گفتند یک درصد آن را به عنوان سودتان کم کنید و بقیه را برگردانید.
قاضی سراج خطاب به آقای «ط ن» گفت: شما چند بار به دست های پشت پرده اشاره کردید ، لطفاً در این باره بیشتر توضیح دهید.
«ط ن» پاسخ داد: صاحبان قدرت و ثروت معمولاً در پی دامپینگ های بزرگ هستند و نیاز فولاد کشور ما نیز 17 میلیون تن در سال است که اگر تنها در بازار 10 میلیون تن دامپینگ کنند رقم سود آن بسیار بالا می شود.
وی با بیان اینکه آقای «م الف الف خ» در سه موضوع به صورت متقلبانه موفق بود و همین همه ما را فریب داد ، گفت: نخست رشوه دادن به مدیران دولتی بود و دوم اینکه به تاجرانی مانند من سود خوبی می داد و بیشتر از عرف سود می داد که البته ما نیز باید به این موضوع توجه می کردیم و سوم اینکه به مدیران خود حقوق و امکانات خوب می داد.
مدیر عامل شرکت خدمات عمومی فولاد ایران باتاکید بر اینکه از اهداف پشت پرده اقدامات آقای «م الف الف خ» مطلع نبودم ، به نقش مهم «ایمیدرو» در بازار فولاد اشاره و اضافه کرد: ایمیدرو تصمیم می گرفت که چه نوع کالایی را وارد کند و اگر کسی از نوع کالایی که ایمیدرو می خواست وارد کند مطلع می شد ، می توانست از طریق این رانت و دامپینگ پول کلانی را بدست آورد.
مدیر عامل شرکت خدمات عمومی فولاد ایران تاکید کرد: چشم خدا ناظر است و مملکت ما مملکت امام زمان (عج) است واگر هم دزدگیر نظام خاموش شد خودشان برای سوءاستفاده خاموش کردند.
«ط. ن» افزود: قصد ذره ای آسیب به نظام و اقتصاد را نداشتم و ندارم و تابع تصمیم دادگاه هستم.(واحد مرکزی خبر)

نظرات 1 + ارسال نظر
GUARDIAN یکشنبه 24 اردیبهشت 1391 ساعت 09:37 ب.ظ http://bo2bo2bazi.mihanblog.com/

این به اون در

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد