پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

رتبه ایرانی‌ها در خودروسازی جهان

رتبه ایرانی‌ها در خودروسازی جهان

مدیرعامل شرکت سایپا کاشان گفت: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران در صنعت خودروسازی دنیا رتبه پانزدهم را به خود اختصاص داده است.


ناصر آقامحمدی صبح دیروز در جمع مدیران شهرستان کاشان اظهار داشت: شهرستان کاشان در گذشته‌ای نه چندان دور دارای صنایع ملی شناخته شده در کشور و جهان بوده است.

وی افزود: مردم شهرستان کاشان در گذشته ساعت خود را با بوق کارخانجات مخمل کاشان و صنایع نساجی این شهرستان تنظیم می‌کردند.

مدیرعامل شرکت سایپا کاشان، از قطعه قطعه شدن زمین‌های کارخانجات بزرگ حریر و مخمل و صنایع نساجی کاشان ابراز تأسف کرد و یاد آور شد: روزانه شش هزار نفر کارگر در کارخانجات حریر و مخمل کاشان و همچنین صنایع نساجی این شهرستان مشغول به کار بوده اما امروز اثری از این کارخانجات باقی نمانده است.

آقامحمدی در ادامه صنعت خودروسازی سایپا کاشان را صنعت هایتک در کشور ذکر کرد و با اشاره به آینده روشن پیش روی این صنعت در کاشان و کشور گفت: صنعت خودروسازی کشور در سند چشم انداز ۱۴۰۴، صنعت اول منطقه خاورمیانه پیش‌بینی شده که به همراه کشورهای کره، ژاپن و چین جزو چهار کشور اول آسیا قرار داشته و همچنین یازدهمین کشور تولید کننده خودور در جهان در نظر گرفته شده است.

به گفته وی در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران در صنعت خودروسازی دنیا رتبه پانزدهم را به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: با وجود تولید بالای خودرو در کشور اما باز شاهد تولید یک خودرو به ازای هر پنج نفر هستیم در حالیکه در کشورهای پیشرفته به ازای هر نفر یک خودرو تولید می‌شود.

آقامحمدی آینده روشن و موفقی را برای صنعت خودروسازی کشور متصور شد و گفت: سیاست‌گذاری‌های انجام شده موجب رونق بیشتر این صنعت در کشور می‌شود.

مدیرعامل شرکت سایپا کاشان تصریح کرد: شرکت خودروسازی سایپا در حال حاضر با سرمایه‌گذاری عظیمی که داشته است حامی صنعتی در حال توسعه بوده که ریشه‌ این صنعت بر واقعیت‌ها استوار است.

وی افزود: سیاست‌گذاری‌ سایپا کاشان به عنوان بزرگترین سایت خودروسازی کشور، جهت افزایش تولید خودرو و رونق این صنعت است.

به گفته وی، سایپا کاشان به دلیل استعدادها و ظرفیتهایی که دارد در حال حاضر بزرگترین شرکت خودروسازی خارج تهران است.

مدیرعامل شرکت سایپا کاشان همچنین با اشاره به تولید ۱۴۰ هزار دستگاه خودور توسط سایپا کاشان در سال گذشته بیان داشت: برنامه امسال سایپا کاشان افزایش تولید خودرو از ۱۴۰ هزار دستگاه در سال گذشته به ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو در سال جاری است.

آقامحمدی متذکر شد: افزایش تولید، کیفیت بالای محصولات سایپا کاشان و رونق اقتصادی تحقق شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی را به دنبال دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد