پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

بایدها و نبایدها در بدنسازی +عکس

بایدها و نبایدها در بدنسازی +عکس




اگر به ورزش بدن سازی و خصوصا کار با وزنه می پردازید به شما توصیه می کنیم تا با مطالعه این مطلب با باید ها و نبایدهای کار با وزنه آشنا شوید.



انجام تمرینات بدن سازی برای ورزشکاران بسیاری از رشته های ورزشی ، خصوصا در مراحل ابتدایی یکسان است. حرکاتی با وزنه یا دستگاه سیم کش و یا میله بارفیکس که به منظور تناسب اندام و تقویت عظلات صورت می گیرد که می تواند با یک تغییر کوچک بسیار مضر باشد. در این مطلب سعی داریم تا شما را با تعدادی از حرکات غلط و همچنین صحیح آشنا کنیم.






حرکت وزنه نزدیک


در این حرکت شما میله را از وسط گرفته و تا نزدیک چانه خود بالا می آورید. این حرکت فشار زیادی را به شانه ها و تاندوم های پشت شانه وارد می کند و پس از مدتی می تواند به بروز مصدومیت درآن ناحیه منجر شود.







حرکت استقامتی بر روی میله


همانگونه که در تصویر مشخص است ای حرکت با کمک یک میله صورت گرفت و شخص ورزشکار با ستون کردن و درست کردن یک زاویه 90 درجه اقدام به حرکت دادن پاها و عضلات بخش شکم می کند. این نوع حرکت هم فشار و وزن بسیار زیادی را بر روی شانه ها وارد کرده و باعث آسیب به آن بخش از بدن می شود.








تمرین با دستگاه


در این حرکت شما در برابر دستگاه مخصوص نشسته و با کمک دستان خود میله را از هم دور کرده و سپس نزدیک می کنید. توجه داشته باشید که در این حرکت بدن شما در حال ثابت بوده و فقط دستهای شما حرکت می کند. در این حالت فشار زیادی به ستون فقرات می آید و امکان آسیب دیدگی در آن بخش وجود دارد.








پرس سینه نشسته با دستگاه


همان گونه که در تصویر مشخص است بدن شما در حالت توازن کامل نیست و زاویه ایجاد شده با زمین درکنار فشار وزنه ها می تواند به مصدومیت شما منجر شود. بهتر است که حرکت پرس سینه را در حالت خوابیده انجام دهید.








حرکت وزنه نزدیک(حالت صحیح)


اما نوع صحیح حرکت اول به این صورت است که دستها را از هم فاصله داده و به اندازه عرض شانه باز کنید. سپس به آرامی وزنه را بلند کرده و تا سینه خود بالا آورید و سپس به آرامی پایین ببرید. این حرکت فشار را در کل پشت بدن شما تقسیم کرده و از ایجاد فشار بیش از حد به شانه ها جلوگیری می کند.






شنای سوئدی


در این حرکت شما باید دستهای خود را به هم نزدیک کنید، به طوری که سر،دست و پایین تنه یک خط صاف را با هم تشکیل دهند. سپس به آرامی پایین رفته و در زمانی که سینه شما چند سانتی متر از زمین فاصله دارد دوباره بالا بیایید.








حرکت با کابل


بخش نگه دارنده کابل را در ارتفاعی بیش از قد خود تنظیم کرده و پشت به دستگاه بایستید. سپس دسته موجود در سر کابل را گرفته و به سمت جلوی خود بکشید. کمی بدن خود را پایین داده و کج کنید. پس از تکرار این حرکت در سمت چپ یا راست در سمت دیگر هم این حرکت را تکرار کنید.







حرکت با دمبل در حال دراز کش


بر روی تخته مخصوص دراز بکشید و در هر دست خود یک دمبل بگیرید. دمبل ها را به آرامی بالا برده و تا زمانی که دستهای شما به صورت کاملا رو به بالا قرار بگیرد ادامه دهید. سپس دوباره دمبل های مورد نظر را پایین آورده و تا زمانی که دستها با بدن زاویه 90 درجه بسازد ادامه دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد