پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

چطور می توانم برای دختر جوانم مثل یک دوست باشم؟

چطور می توانم برای دختر جوانم مثل یک دوست باشم؟

سلام آقای مالکی نژاد
من مادر یک دختر ۲۰ ساله هستم که خیلی تحت تاثیر دوستانش هست و مدام داره یادآوری میکنه که من بزرگ شدم و به سنی رسیدم که خودم بتونم تصمیم بگیرم.
میخواستم ازتون بپرسم که چطور می تونم برای دخترم مثل یک دوست باشم؟ اعتمادشو جلب کنم و کاری کنم که از راهنمایی های من بیشتر استفاده کنه؟
با تشکر از شما
مهدی مالکی نژاد: سلام بر شما خانم طیبه م:
تصور کنید دو دستگاه فرستنده و گیرنده رادیویی مثل دو گوشی بی سیم روی فرکانس های متفاوت تنظیم شده باشند. حتی هر دو از یک برند مثلا پاناسونیک و مدل های آن ها هم یکی باشد. آیا باز هم امکان مکالمه و گفت و گو با آن ها میسر است؟ مطمئنا نه! آنچه که امروزه زیاد اتفاق می افتد همین تنظیم نبودن فرکانس های والدین با فرزندانشان است به ویژه که حالا در عصر دیجیتال این شکاف عمیق تر هم شده است. خب حالا راه چاره چیست؟
تردیدی نیست که عوارض و مشکلات این شکاف عمیق می تواند به کل خانواده آسیب برساند و همه را بازنده کند. دختر شما را از تجربیات ارزشمندتان محروم کند و آسیب ببیند و آسیب دیدن او هم آسیب به شما است. بنابراین باید به فکر چاره بود. چاره کار در یک فرمول ساده نهفته است که آقای
استفان کاروی در کتاب هفت عادت مردمان موثر (موفق) شرح داده اند و آن حساب عاطفی است. حساب عاطفی یک منبع ارزشمندی است که کمک می کند تا فرکانس های ما نه تنها تنظیم شوند بلکه حتی تقویت شوند. یعنی نه تنها حرف همدیگر را بفهمیم بلکه عمیق و بهتر از آنچه انتظار می رود خواهیم فهمید.
این فرمول جادویی چیست و چگونه می توان از آن استفاده کرد؟
وقتی شما به یک بانک مراجعه می کنید و برای خودتان یک حساب بانکی باز می کنید یک اتفاق جالب می افتد، شما مقداری اندوخته در آن می گذارید هر بار با کشیدن یک چک مقداری از آن را خالی می کنید. دوباره به آن واریز می کنید و هرچه تفاوت مقدار واریز شده و برداشت شده مثبت تر باشد شما اندوخته بیشتری در حساب بانکی خود داشته باشید از نظر بانک شما معتبر هستید و این
اعتماد رابطه شما را با بانک راحتر و روان تر می کند.
برای مثال اگر تحت تاثیر یک خطا و یا اشتباه حتی چکی از شما برگشت بخورد بانک هنوز هم به شما
اعتماد دارد و آن را به حساب خطای غیرعمدی می گذارد و این فرصتی برای شما فراهم می کند که کماکان به ارتباطتان با بانک ادامه دهید و آن را بهبود بخشید. ولی اگر این حساب، حساب ضعیفی باشد که یا اندوخته کمی دارد و دائما هم با برگشت چک هایش حسابش منفی می شود روز به روز حساب عاطفی و یا همان اعتماد و اعتبار شما کاهش می یابد و به راحتی با یک چک برگشتی حساب مسدود می شود و اعتماد به طور کامل قطع می گردد همین حساب را هر یک از ما در رابطه با اطرافیانمان داریم با دخترمان، با برادرمان، با دوستمان، با همکارمان، با همسایمان و …
حالا هر چقدر در
حساب عاطفی خود یا آنها اندوخته بیشتری داشته باشیم آن ها از سطح اعتماد بهتری با ما برخوردارند و خطاهای ما را راحت تر می بخشند و به حرف ما اعتماد بیشتری دارند بنابراین اولین گام ها برای برداشتن در این جهت این است که شما این حساب را تقویت کنید. اما چگونه؟
۱- می توانید خودتان را جای او بگذارید. اگر بازی هایی دوست دارد که شما دوست ندارید سعی کنید تا آنجا که ممکن است با او همراهی کنید. به علاقه او احترام بگذارید و چیزهای مورد علاقه اش را برایش هدیه بگیرید.
۲- مهارت گوش کردن دو طرفه را در خود تقویت کنید. همدلی از هر ابزار دیگری موثرتر است.
۳- هر آنچه که موجب تقویت
حساب عاطفی می شود را آهسته ولی پیوسته انجام دهید. برای مثال صحبت مودبانه ، احترام، همدلی، مهربانی های کوچک، گذشت و …. که در مجالی دیگر به تک تک آن ها خواهیم پرداخت.
موفق باشید
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد