پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

گوشت چرخ کرده را فریز نکنید!1

گوشت چرخ کرده را فریز نکنید!1





به گزارش باشگاه خبرنگاران ، اگر شما قصد نگهداری طولانی ‌مدت گوشت را دارید، باید بلافاصله و با حداکثر سرما آن را منجمد کنید تا کیفیت و ارزش غذایی آن در بالاترین سطح باقی بماند و نیز بهترین نحوه مصرف گوشت‌ های فریز شده این است که آن را از فریزر خارج کرده و داخل یخچال بگذاریم تا کم کم از حالت انجماد خارج شود.
حال چطور می ‌توان این انجماد سریع را انجام داد؟



برای این کار تنها کافی است که پس از خریدن گوشت قرمز، آن را به قطعات کوچک تقسیم کنید و به صورت کاملا نازک، درون یک نایلون پلاستیکی پهن‌ کنید و آن را داخل فریزر بگذارید.
هرچه حجم گوشت درون بسته کمتر باشد و شما آن را پهن ‌تر و نازک ‌تر کرده باشید و دمای فریزرتان پایین تر باشد، گوشت هم زودتر یخ می‌ زند و کیفیت بالای آن هم از دست نمی ‌رود.
چرا این قدر روی نازک و کم‌ حجم بودن بسته‌ بندی گوشت تاکید دارید؟



به دلیل این که اگر بسته ‌بندی شما ضخیم و پرحجم باشد، احتمال یخ نزدن سریع گوشت‌ هایی که در مرکز بسته‌ بندی قرار دارند، وجود خواهد داشت و این امر می ‌تواند باعث ایجاد فساد در مرکز بسته ‌بندی و انتشار آن به سایر قسمت‌ ها بشود یا تغییر کیفیت گوشت را در پی داشته باشد.



آیا لکه‌ های سفید یا سیاهی که پس از انجماد روی گوشت پیدا می ‌شوند، نشانه فساد آن ها است؟



اگر روی بسته ‌بندی شما سوراخ یا پارگی وجود داشته باشد ممکن است آب سطحی گوشت به سرعت بخار بشود و لکه‌ های سفیدی که سوختگی انجماد نام دارد، روی بافت سطحی گوشت دیده شود. اما اگر لکه‌ های سیاه پیش از انجماد گوشت روی آن نباشد و پس از فریز کردن به وجود بیایند احتمال آلودگی قارچی در آن قسمت گوشت دور از انتظار نیست.
دلیل به وجود آمدن این آلودگی قارچی چه چیزی می‌‌ تواند باشد؟



تغییر مداوم دما و رطوبت فریزر در اثر باز و بسته ‌کردن بیش از اندازه در آن. در ضمن اگر پس از انجماد، روی گوشت لکه‌ های سیاه به وجود بیاید، بهتر است از خیر خوردن آن بگذرید
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد