پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

لباس ایران در المپیک




لباس رژه کاروان ورزشی ایران در بازی‌های المپیک 2012 لندن تغییر کرد.

با تصمیم کمیته ملی المپیک لباس المپیکی‌ها در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک دستخوش تغییراتی شد. به این ترتیب که نمایندگان ایران با کت و شلوار نوک مدادی با راه‌راه‌های آبی رنگ و پیراهن سفید با راه‌راه‌های آبی رنگ در مراسم رژه تیم‌ها حضور پیدا می‌کنند.پیش از این قرار بود کاروان ورزشی ایران در مراسم گشایش بازی‌های المپیک لندن با کت‌ آبی کاربنی و شلوار سفید حضور پیدا کند که این لباس‌ها توسط شرکت چینی تهیه شده بود. اما به یکباره نظر مسئولان کمیته ملی المپیک تغییر کرد و لباس کاروان در مراسم رژه تغییر کرد.


پس از این تصمیم، کمیته ملی المپیک کت و شلوار نوک مدادی با راه‌‌راه‌های باریک آبی رنگ که تولید یکی از شرکت‌های داخلی است را جایگزین کت و شلوار شرکت چینی کرد. نکته جالب توجه این که با وجود اینکه کت و شلوارها تولید یک شرکت ایرانی است، آرم این شرکت چینی پایین‌تر از جیب روی سینه کت نصب شده است!طی روزهای گذشته از سوی این تولیدی داخلی با نفرات اعزامی ایران به بازی‌های 2012 لندن تماس گرفته شده تا برای جابجایی آرم این شرکت چینی از روی کت به سرآستین مراجعه کنند تا این جابجایی صورت گیرد!


پیش از این قرار بود کاروان ورزشی ایران در مراسم گشایش بازی‌های المپیک لندن با کت‌ آبی کاربنی و شلوار سفید حضور پیدا کند که این لباس‌ها توسط شرکت چینی تهیه شده بود. اما به یکباره نظر مسئولان کمیته ملی المپیک تغییر کرد و لباس کاروان در مراسم رژه تغییر کرد


لباس کاروان ایران در حالی در آستانه شروع بازیهای المپیک تغییر یافته که همیشه ورزشکاران ایرانی از داشتن یک لباس واحد در بازی‌های رسمی رنج برده‌اند و همیشه دغدغه‌های زیادی برای رنگ و نوع پوشش داشته‌اند. این در حالی است که بیشتر کشورها طراحی لباس نسبتا ثابتی دارند، به گونه‌ای که با دیدن لباس آنها می‌توان فهمید از کدام کشور هستند، اتفاقی که به نظر نمی‌رسد، به این زودی‌ها برای ورزش ایران رخ دهد!
در این دوره از بازی‌ها هم علی‌رغم این که کمیته ملی المپیک ماه‌ها قبل در اطلاعیه‌ای از طراحان برای طراحی لباس ایران در بازیهای المپیک لندن دعوت به همکاری کرده بود، ‌اما عملا باز هم شاهد انتخاب‌های عجولانه مسئولان هستیم تا لباسی با فرمت و رنگ نه چندان مناسب برای حضور کاروان ایران در مراسم افتتاحیه بزرگترین رویداد ورزش جهان انتخاب شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد