پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

خطرموادآرایشی برای سلامت شما



پزشکان انگلیسی در یک مطالعه جدید هشدار دادند که مصرف مواد آرایشی بویژه در حجم زیاد، سلامت مصرف کنندگان را به طور جدی به خطر می‌اندازد.



به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، بسیاری از این محصولات بویژه کالاهای آرایشی که برای برنزه کردن مصرف می‌شوند تقلبی بوده و حاوی مواد شیمیایی هستند که طبق نتایج آزمایشات مختلف این مواد شیمیایی عوارض جانبی سوء و گاهی جبران ناپذیر برای بدن دارند.



به نوشته روزنامه دیلی میدور، این پزشکان تاکید دارند بسیاری از محصولات آرایشی حاوی ترکیباتی از مواد مصنوعی هستند که با بروز مشکلات بهداشتی و بیماریهایی چون سرطان سینه، اختلالات هورمونی، مشکلات ناباروری، آسم، آلرژی، دیابت و حتی نواقص مادرزادی مرتبطند.







به همین دلیل گروهی از کارشناسان بهداشتی نسبت به مصرف این محصولات بویژه در شرایط امروزی که اکثر ما هر روز حجم بالایی از لوسیون‌ها و لوازم آرایشی و بهداشتی را استفاده می‌کنیم، ابراز نگرانی کرده‌اند.



دکتر الیزابت سالتر – گرین از کارشناسان یک موسسه بهداشتی خیریه در انگلیسی در این باره اظهار داشت: هیچ کس نمی‌تواند به طور مستقیم بگوید فلان محصول آرایشی خاص باعث ابتلا به سرطان یا دیابت می‌شود اما آنچه مسلم است این است که مطالعات فزاینده تایید می‌کنند افزایش تماس با مقادیر زیادی از مواد خاص روی سلامتی شما تاثیر سوء می‌گذارند.



سالتر – گرین تاکید کرد: وقتی در کنار استفاده از لوازم آرایشی متعدد، هر روز با حجم بالایی از این مواد شیمیایی از طریق محصولات شوینده و پاک کننده، آفت کش‌ها، مواد دسته بندی و به طور کلی کالاهای صنعتی در تماس هستیم این نگرانی پیش می آید که بیش از پیش از حق سالم زیستن، فاصله بگیریم.


این کارشناس انگلیسی افزود: پوست بدن ما یک سد غیر قابل نفوذ نیست، این عضو مهم و حیاتی می تواند مقادیر قابل توجهی از مواد فوق را جذب کند و از این طریق ترکیبات شیمیایی وارد جریان خون می‌شوند و می‌توانند در بدن ذخیره شدند که در نهایت تجمع آنها در بدن، پیامدهای مضری خواهد داشت.


در این مقاله چند روش موثر برای کاهش تماس با این مواد شیمیایی توصیه شده که عبارتند از:


- حتی المقدور از مقادیر اندک و رقیق شده این محصولات آرایشی و صنعتی استفاده کنید.


- برچسب محصولات را کنترل کنید و در صورت مشاهده اسامی مواد شیمیایی مصنوعی شامل پارابنز، فرمالدهید و تریکلوسان از مصرف آنها خودداری نمایید.


- هرگز تصور نکنید محصولاتی که روی بسته بندی آنها برچسب ارگانیک یا طبیعی دارد، همیشه بهترین گزینه و بی خطر هستند. هرچند بسیاری از این محصولات حاوی مواد مصنوعی و سمی کمتری هستند اما با این وجود باز هم محتویات آنها را کنترل کنید تا از مواد تشکیل دهنده واقعی آن مطلع شوید.


- اگر روی برچسب کالایی که تهیه می‌کنید فهرست طویلی از مواد شیمیایی نوشته شده ترجیحا کالای دیگری را انتخاب کنید که کنترل و تشخیص ترکیبات تشکیل دهنده آن امکان پذیر باشد.


- برای خرید محصولاتی مثل کرم‌ها و لوسیون‌ها که مدت طولانی تری روی پوست می‌مانند، بیشتر دقت کنید.


- برای انتخاب رنگ موهای تیره از انواعی استفاده کنید که گیاهی هستند و یا روی برچسب آنها واژه «فاقد PPD» ذکر شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد