پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

دوگانگی سیاست‌های غرب در برخورد با هلوکاست و آثار موهن

دوگانگی سیاست‌های غرب در برخورد با هلوکاست و آثار موهن


سید «امیر الموسوی» کارشناس مسائل راهبردی در گفت‌‌وگو با خبرنگار بین‌الملل فارس با اشاره به ممنوعیت انتشار عکس عریان عروس ملکه انگلیس در فرانسه، گفت: حمایت دولت فرانسه از پخش فیلم موهن به حضرت رسول اکرم (ص) همچنین کاریکاتورهای توهین آمیز به آن حضرت، از سوی یک رسانه فرانسوی محکوم است و تناقض سیاست‌های پاریس را نشان می‌دهد.

وی انتشار آثار موهن به ادیان به بهانه آزادی بیان را غیر قابل قبول و ادعایی دروغین خواند و افزود: آنچه درباره آزادی بیان در غرب گفته می‌شود، صحیح نیست بلکه در مقوله آزادی توهین به ادیان می‌گنجد. لذا آنها باید قانون خود را تغییر داده و موضوع انحرافی آزادی بیان را به آزادی توهین به ادیان تغییر نام دهند شاید در آن صورت مردم ادعاهای آنها مبنی بر اینکه حق ندارند از آثار موهن جلوگیری کنند زیرا در کشورشان قانون است،‌ را بپذیرند.

الموسوی با بیان اینکه غربی‌ها پرداختن به موضوع هلوکاست را به شدت منع می‌کنند و هر کسی که به آن موضوع بپردازد را مجازات می‌کنند، تاکید کرد: اگر در کشورهایشان آزادی بیان قانون است،‌چرا منتقدین هلوکاست را مجازات می‌کنند.

وی مطرح شدن موضوع آزادی بیان در غرب را بهانه خواند و تاکید کرد که رسواسازی جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غرب ممنوع است. طی جنگ 22 روزه هر کسی در فرانسه درباره جنایت‌های صهیونیست‌ها سخنی گفت و یا مطلبی نوشت، یا زندان افتاده یا ممنوع القلم شده است.

این کارشناس مسائل راهبردی با تاکید بر سیاست یک بام و دو هوای پاریس در برخورد با مقوله آزادی بیان، تهدیدات شدیداللحن وزیر کشور دولت قبلی فرانسه مبنی بر ممنوعیت انتشار رسوایی‌هایی اخلاقی «سارکوزی» رئیس جمهور سابق این کشور را یادآوری کرد.

وی فیلم موهن را توهینی به ساحت پیامبر اسلام (ص) و دو میلیارد مسلمان دانست و تاکید کرد که تظاهرات‌کنندگان مسلمان کمترین سطح خواسته‌هایشان که همانا جلوگیری از انتشار آن فیلم است را مطرح می‌کنند. تا به امروز مسلمانان سخنی از محاکمه و یا اعدام جنایتکاران به میان نیاورده‌اند.

الموسوی با اشاره به نشر کاریکاتورهای موهن به حضرت پیامبر گرامی اسلام (ص) در فاصله چند روز بعد از پخش فیلم موهن و به رغم تداوم اعتراضات و تظاهرات مسلمانان گفت: برنامه‌های غربی‌ها به منظور تضعیف مسلمانان ناکام مانده و در حقیقت نشر چنین آثار موهنی به علت این است که غربی‌ها فهمیدند تا زمانی که مسلمانان تعالیم دین و رهنمود پیغمبرشان را در دلهایشان نگهداری می‌کنند،‌ شکست ناپذیرند.

وی افزود: نشر این آثار موهن به منظور انتقام از مسلمانان و شکستن حرمت مقدساتشان صورت می‌گیرد. این در حالی است که توطئه‌های آنان به وحدت میان مذاهب اسلامی و همچنین پیروان دین اسلام و مسیحیت انجامیده است.

الموسوی با اشاره به عصبانیت غربی‌ها از بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا شعارها و شعائر اسلامی از جمله بالا بردن قرآن‌ها و فریاد الله اکبر در تجمعات مردمی را نشان و علامت بیداری اسلامی مردم منطقه دانست.

وی با اشاره به پیروزی اسلامگریان در انتخابات پارلمانی تونس و مصر گفت: در سایر کشورهای انقلابی نیز با برگزاری انتخابات آزاد و سالم اسلامگراها پیروز خواهند شد و این مسئله نیز نشان‌دهنده این است که ملت‌ها متوجه اسلام هستند و اسلام را بر می‌گزینند.

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر نمادهای اسلامی مردم در «بیداری اسلامی» کشورهای عربی تلاش‌های غرب برای مهار این حرکت را دلیل دیگری بر اسلامی بودن خیزش های مردمی دو سال اخیر خاورمیانه دانست.

امیر الموسوی با بیان اینکه اظهارات تفرقه‌افکنانه بین شیعه و سنی از طرف استکبار برای مهار اسلامگرایان انجام می‌شود، ابراز داشت: این اقدام دارای دو هدف است، اول اینکه جریان میانه‌روی اسلامی و مقاومت را تضعیف کنند که جمهوری اسلامی ایران در این دسته قرار دارد و در واقع هدف دشمنان ملت‌های اسلامی تضعیف الگوی ایران است که به تمام جهان اسلام انتقال پیدا کرده است و حرکات ضدصهیونیستی در منطقه از آن ریشه گرفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد