پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

بی حرمتی کم سابقه پلیس قطر به مسافران ایرانی

بی حرمتی کم سابقه پلیس قطر به مسافران ایرانی/ شان ایرانی این است؟



به گزارش انعکاس به نقل از بازتاب،حتی تماسهای مسافرین ایرانی با نمایندگی سفارت ایران در دوحه (شخصی به نام آقای …) نیز بی نتیجه بود و سفارت ایران هیچ توجهی به حل این مشکل مسافران از خود نشان نداد و اعلام نمود مسئولیتی در این زمینه ندارد. هنگامی که مسافران ایرانی که از مسیرهای مختلف بین المللی به شهر دوحه رسیده بودند اعتراض شدید خود را نسبت به رفتار تبعیض آمیز ماموران امنیتی فرودگاه دوحه و هواپیمایی قطر نشان دادند، در کمال تعجب ماموران فرودگاه اقدام به حمله فیزیکی و دستگیری یکی از مسافران میانسال ایرانی نمودند و به طرز بسیار زشت و توهین آمیزی این مسافر میانسال را روی زمین خوابانده، دستبند زده و از سالن فرودگاه خارج کردند که پس از اعتراض بسیار شدید سایر مسافران و در حالیکه موضوع در حال تبدیل شدن به یک درگیری بزرگتر بود پلیس در داخل اتوبوس اقدام به آزادی این مرد نمود – فیلم پیوست شده نشان دهنده صحنه های داخل اتوبوس است.

در حالی که دیگر کشورها در مقابل کوچک ترین برخوردی با شهروندانشان، اقدام شدیدی را در دستور کار قرار می دهند، برخوردها با شهروندان ایرانی همچنان در دیگر کشورها به شکلی توهین آمیز ادامه دارد. برخوردهایی که متاسفانه در کشورهای عربی نظیر امارات و قطر به مراتب بیش از آمریکا و اروپا مشاهده می شود و به نوعی به شهروندان ایرانی تسویه حساب می شود!

علی، از مسافران هواپیمایی قطر در یادداشت ارسالی خود برای «بازتاب» نوشت:

در روز یکشنبه ۲ دسامبر ۲۰۱۲ حدود ۴۴ مسافر ایرانی در فرودگاه دوحه با رفتار بسیار زشت و زننده ماموران فرودگاه دوحه و کارکنان هواپیمایی قطر مواجه شدند. تمامی این مسافران ایرانی مجبور بودند برای بیش از ۸ ساعت بین دو پرواز خود در فرودگاه دوحه توقف داشته باشند و مطابق قوانین خطوط هوایی بین المللی همه دارای ووچر هتل جهت اسکان در شهر دوحه بودند که ماموران فرودگاه به بهانه برگزاری کنفرانسی در دوحه اجازه ورود مسافران ایرانی به دوحه را ندادند که این رفتار تبعیض آمیز با اعتراض ایرانیها مواجه شد اما در پاسخ مسافرین ایرانی با برخورد بسیار زشت و زننده ماموران فرودگاه بین المللی دوحه روبرو شدند که در نوع خود بی نظیر بود.

حتی تماسهای مسافرین ایرانی با نمایندگی سفارت ایران در دوحه (شخصی به نام آقای …) نیز بی نتیجه بود و سفارت ایران هیچ توجهی به حل این مشکل مسافران از خود نشان نداد و اعلام نمود مسئولیتی در این زمینه ندارد. هنگامی که مسافران ایرانی که از مسیرهای مختلف بین المللی به شهر دوحه رسیده بودند اعتراض شدید خود را نسبت به رفتار تبعیض آمیز ماموران امنیتی فرودگاه دوحه و هواپیمایی قطر نشان دادند، در کمال تعجب ماموران فرودگاه اقدام به حمله فیزیکی و دستگیری یکی از مسافران میانسال ایرانی نمودند و به طرز بسیار زشت و توهین آمیزی این مسافر میانسال را روی زمین خوابانده، دستبند زده و از سالن فرودگاه خارج کردند که پس از اعتراض بسیار شدید سایر مسافران و در حالیکه موضوع در حال تبدیل شدن به یک درگیری بزرگتر بود پلیس در داخل اتوبوس اقدام به آزادی این مرد نمود – فیلم پیوست شده نشان دهنده صحنه های داخل اتوبوس است.

در این میان جای چند علامت سوال بزرگ در اذهان تمامی ایرانیان حاضر در آن صحنه باقی مانده است. به راستی وظیفه نمایندگی سفارت ایران در دوحه در دفاع از حقوق اتباع ایرانی چیست؟ شرکت هواپیمایی قطر که ادعا می نماید بهترین خط هوایی جهان در سالهای ۲۰۱۱ و ۲۰۱۰ بوده است چه وظیفه ای در قبال مسافرانی دارد که مدت زمان زیادی مجبور به توقف در فرودگاه بین دو پرواز خود هستند؟ به راستی رفتار تبعیض آمیز آنها در فراهم نکردن هتل برای مسافران بر اساس ملیت آنها چه توجیهی میتواند داشته باشد؟

وظیفه نهادهای بین المللی که ادعای مبارزه با تبعیضهای نژادی دارند در قبال بروز چنین رفتارهای تبعیض آمیزی که بر اساس ملیت مسافران و توسط یکی از بزرگترین خطوط هوایی دنیا انجام میگیرد چیست؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد