پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

اشتباهاتی که خطر سقط جنین را افزایش می دهد


اشتباهاتی که خطر سقط جنین را افزایش می دهد


  بارداری نعمت بزرگی است و هیچ مادری دوست ندارد به دلیل بی احتیاطی فرزند خود را از دست بدهد. لازم است خانم ها در این دوره تغییراتی را در شیوه زندگی خود ایجاد کنند؛ تغییراتی که از طریق آن می توان از مشکلات احتمالی از جمله سقط جنین به ویژه در ماه های اول بارداری پیشگیری کرد.

  

 

در این دوران ممکن است خانم باردار اشتباهاتی کند که در ادامه مطلب به بخشی از آن اشاره می کنیم.

مصرف غذاهای نامناسب: به جای ایراد گرفتن در انتخاب ماده غذایی، به تمیزی و بهداشت آن دقت کنید. خوردن میوه ها، سبزیجات و... باعث سقط جنین نخواهد شد اما خوردن مواد غذایی فاسد یا غیربهداشتی ممکن است موجب سقط جنین شود.

سفر ناامن:سفر با خودرو به ویژه در جاده های پر چاله که باعث تکان شدید مسافر می شود، ممکن است موجب سقط جنین شود.

خواب کافی نداشتن:هر زن باردار به ۸ ساعت خواب و ۲ ساعت استراحت در روز نیاز دارد. اگر بدن به اندازه کافی استراحت نکند، هنگام زایمان، انرژی کافی برای به دنیا آوردن نوزاد نخواهد داشت.

فعالیت های خطرناک:فعالیت هایی مانند اسب سواری، اسکیت و... برای جنین خطرناک است و باید در دوران بارداری از انجام این فعالیت ها خودداری کرد.

استرس:استرس قاتل خاموش است؛ در دوران بارداری هورمون های استرس بسیار خطرناک است زیرا باعث گرفتگی عضلات می شود. این گرفتگی عضله می تواند در ماه های اول باعث سقط جنین شود.

مصرف دخانیات و مشروبات الکلی:نیکوتین و مشروبات الکلی، مانع از خون رسانی به جفت می شود و سرانجام به سقط جنین می انجامد.

برخی داروها:مصرف داروهای رایج مانند آسپرین ممکن است باعث سقط جنین شود. هر نوع استروئیدی با بدن زن باردار سازگار نیست. اگرچه احتمال دارد که جنین سقط نشود اما بالطبع خطر آن را افزایش می دهد.

ورزش های نامناسب:انجام هر نوع ورزش در دوران بارداری مناسب نیست. برای انتخاب ورزش مناسب به پزشک مراجعه کنید تا آسیبی به شما یا جنین نرسد.


 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد