رایزنی فشرده برای انتخاب مدیرعامل بورس انرژی، نشست هیأت مدیره این بورس را به تعویق انداخت اما تازه‌ترین خبر‌ها حکایت از آن دارد که ۴ گزینه از حوزه‌های مختلف برای تصدی این پست انتخاب شده‌اند.  
به گزارش همشهری، آخرین رایزنی‌ها برای انتخاب مدیرعامل بورس انرژی در جریان است، همین موضوع منجر شد که نشست هیأت مدیره بورس انرژی یکشنبه 31 شهریور برای دومین‌بار به تعویق بیفتد. هفته گذشته هم نشست هیأت مدیره بورس انرژی برای انتخاب مدیرعامل به نتیجه نرسید.
بررسی‌ها نشان می‌دهد که رایزنی اصلی میان وزارت نیرو و سازمان بورس در جریان است و گویا وزارت نفت تلاشی برای کسب کرسی مدیریت بورس انرژی انجام نداده است. این در حالی است که برخی گمانه‌ها حکایت از آن داشت که وزارت نفت به‌دلیل آنکه در جریان پذیره‌نویسی سهام بورس انرژی به خواسته‌هایش نرسیده بود، در تلاش است از طریق کسب کرسی مدیرعاملی بورس انرژی جایگاهش را در این بورس تقویت کند. اما آخرین خبرها حکایت از آن دارد که وزارت نیرو نماینده خود را برای مدیریت بورس انرژی معرفی کرده اما با توجه به نفوذ سازمان بورس احتمال انتخاب گزینه سازمان بورس برای تصدی مدیریت بورس انرژی بیشتر از سایرین است.
تازه‌ترین خبر‌ها نشان می‌دهد که محمدصادق قاضی‌زاده رئیس پژوهشگاه نیرو، سیدعلی حسینی معاون سازمان بورس و اوراق بهادار، محمودرضا خواجه نصیری مدیر اداره بازارهای سازمان بورس و احمد پویانفر مدیرعامل مشاورسرمایه‌گذاری ارزش‌پردازان آرین، به‌عنوان گزینه‌های پیشنهادی برای تصدی مدیریت بورس انرژی مطرح هستند و به‌نظر می‌رسد که از بین این 4گزینه رقابت اصلی بین محمدصادق قاضی‌زاده به‌عنوان نماینده وزارت نیرو و سیدعلی حسینی در جریان است.
محمدصادق قاضی‌زاده از بهمن سال 1391با حکم وزیر نیرو به‌مدت 4 سال به‌عنوان ریاست پژوهشگاه نیرو انتخاب شده و در عین حال مدیرکل دفتر خصوصی‌سازی‌ صنعت برق ایران و رئیس هیأت تنظیم بازار برق ایران است. او همچنین یکی از مؤسسان دانشگاه صنعت آب و برق ایران است. از سوابق اجرایی وی می‌توان به معاون سابق وزیر نیرو، رئیس سابق هیأت تنظیم بازار برق کشور، رئیس سابق دانشگاه صنعت آب و برق تهران و مشاور وزیر نیرو اشاره کرد. سیدعلی حسینی نیز از سال 1385 معاون ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار بوده است.در عین حال کار بررسی و تأیید صلاحیت گزینه‌های احتمالی مدیرعاملی بورس انرژی ادامه دارد.