parsianforum
  
در جلسه کمیسیون عمران مجلس مقرر شد که هیاتی از کارخانه اصلی اسکانیا از سوئد طی هفته آینده به ایران آمده و با کمیته‌ای که مشخص خواهد شد، جلساتی داشته باشند تا ابعاد حادثه اتوبان تهران - قم را بررسی کنند.
مهرداد بائوج لاهوتی، عضو کمیسیون عمران در این باره به ایسنا، توضیح داد: در جلسه امروز کمیسیون، آقایان نعمت‌زاده و آخوندی حاضر بودند و گزارشی از حادثه اتوبان تهران - قم ارائه دادند که بیشتر این موارد به خودروی اتوبوس اسکانیا برمی‌گشت و نگاه‌ها متوجه آن بود.
او ادامه داد: چون در مورد اتوبوس اسکانیا چندین بار حادثه رخ داده و کارخانه اصلی آن در سوئد است، قرار شد هیاتی از سوئد بیایند و در مورد این حادثه با کمیته‌ای که مشخص می‌شود، ابعاد موضوع را بررسی کنند.
نماینده لنگرود عنوان کرد: هماهنگی‌ها با گروه سوئدی انجام شده و طبق گفته آقای نعمت‌زاده نیز ویزای آنها صادر شده و این گروه هفته آینده به ایران می‌آیند تا مساله را ریشه‌یابی کنند.
لاهوتی گفت: بعد از این بررسی‌ها نیز کمیسیون گزارشی از مسببان این حادثه ارائه خواهد کرد، ممکن است شرکتی مسافربری و یا سازمان استاندارد و یا وزارت راه و شهرسازی مسبب حادثه بوده باشند.
وی افزود: بر این اساس قرار بر این شد تا این بار بعد از قرائت گزارش در صحن علنی مجلس و رای‌گیری با مسببان این حادثه و هرکسی در هر پستی که جز مسببان حادثه بود برخورد جدی صورت بگیرد.