پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

تجربه ایران در مدیریت تالاب‌ها برای حفاظت تالاب‌های ترکیه استفاده می‌شود

تجربه ایران در مدیریت تالاب‌ها برای حفاظت تالاب‌های ترکیه استفاده می‌شود


دستاوردهای طرح حفاظت از تالاب‌های ایران در استقرار مدیریت زیست بومی در گردهمایی بین‌المللی نجات تالاب‌های در حال خشک شدن در ترکیه مورد توجه شرکت‌کنندگان قرار گرفت و این دستاوردها برای مدیریت تالاب بوردور ترکیه نیز استفاده می‌شود.   

به گزارش ایرنا، محسن سلیمانی روزبهانی دراین زمینه گفت: گردهمایی بین‌المللی نجات تالاب‌های در حال خشک شدن ۲۵ تا ۲۷ شهریور ماه با حضور نمایندگان کشورهایی همچون فرانسه،‌ یونان، ترکیه، ارمنستان، قزاقستان، اردن، عراق، کنیا و ایران در دانشگاه مهمت آکیف شهر بوردور ترکیه برگزار شد.

دستاوردهای طرح حفاظت از تالاب‌های ایران در قالب موضوعات مدیریت جامع حوضه آبخیز تالاب‌ها، حقابه‌‌های زیست محیطی تالاب‌ها و نحوه تامین آن‌‌ها در شرایط خشکسالی برای کشورهای حاضر در گردهمایی بین‌المللی نجات تالاب‌های در حال خشک شدن ارائه شد.

اثرات سیاست‌های سد سازی و آبیاری در خشک شدن تالاب‌ها،‌ اثرات خشک شدن تالاب‌ها روی انسان‌ها و تنوع زیستی، مدیریت حوضه آبخیز تالاب‌ها آبیاری و نیاز آبی تالاب‌ها، تجربیات موفق درباره احیا و بهره‌برداری خردمندانه از تالاب‌ها، معرفی تجربیات عملی موفق در احیای تالاب‌ها و بحث و بررسی در مورد انتقال و مدیریت دانش تالابی از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در این گردهمایی بین‌المللی بود.

در حاشیه این گردهمایی جدیدترین انتشارات طرح حفاظت از تالاب‌های ایران شامل کتاب‌های تخصصی مدیریت تالاب‌ها و بروشورهای اطلاع‌رسانی برای شرکت‌کنندگان به نمایش گذاشته شد.

با توجه به بازدید قبلی نمایندگان انجمن دوگای ترکیه از دریاچه ارومیه و آشنایی با اقدامات صورت گرفته در خصوص استقرار رویکرد مدیریت زیست بومی و ارائه دستاوردهای طرح در این گردهمایی،‌ نجات و احیای تالاب بوردور ترکیه بر اساس رویکرد مورد استفاده توسط طرح حفاظت از تالاب‌های ایران در دستور کار این انجمن ترکیه‌ای قرار گرفت.

فعالیت‌ها و برنامه‌های مرکز منطقه‌ای کنوانسیون رامسر در غرب و مرکز آسیا مستقر در ایران برای کشورهای حاضر در این گردهمایی بین‌المللی نیز ارائه شد.

وی افزود: بخشی از موضوع کارگاه در خصوص بحث و بررسی در مورد ایجاد ارتباطات و به اشتراک‌گذاری دانش مدیریت تالاب در کشورهای منطقه و ارتباط آن با اهداف و برنامه کاری مرکز منطقه‌ای کنوانسیون رامسر و معرفی مرکز به شرکت‌کنندگان صورت گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد