پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

تحریم‌ها غیرقانونی و غیر انسانی است

روحانی در دیدار وزیر امور خارجه آلمان:

تحریم‌ها غیرقانونی و غیر انسانی است

  
رییس جمهوری اسلامی ایران در دیدار گیدو وستروله وزیر امور خارجه آلمان که در محل اقامت دکتر روحانی انجام شد، گفت: تحریم‌ها غیرقانونی و غیر انسانی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این دیدار با تبریک انتخاب پیروزی انتخاباتی حزب آنگلا مرکل در آلمان، از توسعه روابط تاریخی و سنتی ایران و آلمان ابراز خرسندی کرد.

روحانی به روابط اقتصادی دو کشور نیز اشاره و اظهار امیدواری کرد: روابط دوجانبه ایران و آلمان در عرصه‌های مختلف به ویژه در زمینه های اقتصادی بیش از گذشته توسعه یابد.

رییس جمهوری با اشاره به نقش مهم آلمان در مذاکرات هسته‌ای نیز گفت: امیدوارم که آلمان در حل و فصل مسایل هسته‌ای ایران نقش موثری ایفا کند.

وی آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای اطمینان بخشی به ملل دیگر در مورد مسایل هسته ای ایران را اعلام و تصریح کرد: ما مخالف تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه هستیم، چرا که این تحریم‌ها غیرقانونی و غیرانسانی است.

رییس جمهوری ادامه داد: ما در مذاکرات ۵+۱ باید فعال‌تر باشیم تا این موضوع زودتر به نتیجه برسد که ظاهراً در طرف اروپایی هم اراده لازم وجود دارد.

روحانی همچنین ضمن ابراز نگرانی از بحران سوریه بر لزوم تلاش برای برچیده شدن سلاح شیمیایی و کشتار جمعی از منطقه تاکید کرد.

رییس جمهوری تصریح کرد: بنده در مورد سوریه از تبلیغات سخن نمی‌گویم. من از سرهای بریده و بدن‌های پاره‌ پاره‌ای سخن می‌گویم که به اسم دین، قربانی شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، وزیر امور خارجه آلمان نیز در این دیدار با قدردانی از سخنان دکتر روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: رویکرد شما بسیار سازنده بود.

وی روابط دوجانبه بویژه در زمینه تجاری ایران و آلمان را گسترده و قدیمی دانست و افزود: آلمان به عنوان یک کشور تجاری تحریم را دوست ندارد.

گیدو استروله مذاکرات آینده گروه ۱+۵ با ایران را امیدوارکننده دانست و اضافه کرد: آلمان خواستار کاهش و انعطاف‌پذیری تحریم‌ها بوده و ما به دنبال راه حل سیاسی و دیپلماتیک در این موضوع هستیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد