پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

روحانی: مذاکرات هسته‌ای را تا تحقق خواسته قانونی ملت پیش می‌بریم


روحانی: مذاکرات هسته‌ای را تا تحقق خواسته قانونی ملت پیش می‌بریم

  
رییس‌جمهور در گفت‌وگو با روزنامه آمریکایی واشنگتن پست، به پرسش‌های خبرنگار این روزنامه درباره موضوعات مختلف از جمله مسائل هسته‌ای ایران، روابط بین ایران و آمریکا و تحولات سوریه پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حسن روحانی در این مصاحبه که در محل اقامت وی در نیویورک انجام شد، درباره مسائل هسته‌ای ایران گفت: دولت بر آن است که مذاکرات هسته‌ای خود را تا مرحله تحقق خواسته قانونی و به حق ملت و تا پایان به پیش ببرد. بر این اساس دولت مذاکره هسته‌ای را به وزارت امور خارجه واگذار کرده است.

روحانی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر غرب به همه حقوق قانونی اذعان کند و غنی سازی را در خاک ایران بپذیرد، به اعتقاد من شفافیت سازی ایران بر اساس مقررات و قوانین بین المللی مشکلی نخواهد داشد.

رییس‌جمهور درباره تحولات سوریه گفت: همه باید کمک کنیم مشکلات سوریه حل و فصل شود.

وی در برابر پرسشی درباره حضور جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل مناقشات منطقه‌ای از جمله سوریه در سطح بین المللی گفت: در همه مذاکرات از جمله «ژنو 2» اگر بدون شرط باشد، جمهوری اسلامی ایران حضور خواهد داشت.

روحانی ادامه داد: در سوریه آنچه مسلم است این است که سلاح شیمیایی در این کشور به کار رفته و مشخص نیست چه گروهی این سلاح را به کار برده است، اما کاربرد سلاح از هر طرف که باشد به شدت محکوم است و ما که قربانی این سلاح هستیم به خوبی بر ابعاد و ‌آثار غیرانسانی آن واقفیم.

وی همچنین از اینکه دولت سوریه به کنوانسیون منع سلاح هسته‌ای پیوسته است، ابراز خشنودی کرد.

رییس جمهور در پاسخ به پرسشی در مورد رابطه بین ایران و آمریکا نیز گفت: اصل این کار که ما بین ایران و آمریکا تنش ها را کاهش دهیم از دید دولت تدبیر و امید کار درست و مثبتی است.

روحانی با اشاره به اینکه بی اعتمادی زیادی بین دو دولت وجود دارد، گفت: از دید دولت و ملت ایران، دولت آمریکا و سیاست های این کشور در کل منطقه از جمله ایران اشتباه بوده است.

رییس جمهور با بیان اینکه همه تلاش و انرژی دولت این است که از راه دیپلماتیک و مذاکره، مساله هسته‌ای را حل و فصل کند، گفت: تصمیم دولت، بعد از حل و فصل مسائل هسته ای در خصوص سایر موضوعات مورد نظر دو کشور طی مذاکرات مبتنی بر معیارهای مشخص قانونی و رعایت حقوق ملت بزرگ ایران، قابل انجام است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد