پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

ترفندهایی برای افزایش کارایی باتری و امنیت IOS 7

ترفندهایی برای افزایش کارایی باتری و امنیت IOS 7

اگر گجت شما به سیستم عامل IOS 7 به روز شده این پست را از دست ندهید.
به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛پس از اینکه سیستم عامل جدید شرکت اپل یعنی IOS 7 عرضه شد و بسیاری از کاربران دستگاه های شرکت اپل را شگفت زده کرد، بهتر است با ترفندهایی برای افزایش کارایی باتری و امنیت IOS 7 آشنا شویم که می توانید آن ها را در ادامه ی این پست مطالعه کنید.
  
افزایش عمر باطری:

می توان گفت که مشکل کمبود عمر باتری در سیستم عامل IOS از مدت ها وجود داشته است و با آمدن دستگاه های جدیدتر و ارتقاء نسخه های IOS این مشکل حتی بیشتر شده است. در IOS 7 نیز به دلیل افزوده شدن بر امکانات و جلوه های بصری و… میتوان گفت عمر باتری شما کمتر هم شده است پس بهتر است با اعمال چند تغییر ساده در تنظیمات IOS خود، این مشکل را تا حدودی برطرف کنید.

غیرفعال کردن حرکت سه بعدی:

یکی از جلوه های زیبا در IOS 7 همین امکان حرکت سه بعدی است که مقداری از شارژ باتری را هم مصرف می کند. برای غیرفعال کردن آن به این قسمت بروید:

Settings > General > Accessibility > Reduce Motion


yjc

غیرفعال کردن بارگذاری مجدد برنامه ها در پس زمینه:

یکی دیگر از تغییرات در IOS، افزوده شدن بارگذاری مجدد برنامه ها در پس زمینه است که در این حالت، وضعیت برنامه های شما بطور خودکار بروز می شود و نیاز نیست که برای هربار اجرای یک برنامه منتظر بروز شدن وضعیت آن باشید. در عین حال مقدار زیادی از شارژ باتری برای اینکار مصرف می شود که با غیرفعال کردن این امکان می توانید از هدر رفتن این مقدار شارژ جلوگیری کنید. برای اینکار به مسیر زیر برو

Settings > General > Background App Refresh

yjc

استفاده نکردن از تصاویر زمینه ی زنده:

استفاده از تصاویر زمینه ی زنده هم در میزان استفاده از شارژ باتری تاثیر منفی دارد، هرچند که این تاثیر زیاد چشمگیر نیست ولی در صورت تمایل بهتر است از این والپیپر های زنده استفاده نکنید.

yjc

خاموش کردن امکانات اتصالی:

روشن است که امکانات اتصالی از قبیل Bluetooth ، wifi و … مقدار زیادی از شارژ را استفاده می کند. پس همانطور که می دانید، خاموش نگه داشتن آنها در مواقعی که نیازی به آنها ندارید به صرفه تر است.

yjc

غیرفعال کردن سرویس های مکان یابی:

در IOS برخی سرویس ها وجود دارد که با استفاده GPS و Wifi مکان شما را ثبت می کنند. این سرویس ها هم به نوعی جزء برنامه های غیرضروری اند و بهتر است با رفتن به مسیر زیر دسترسی آنها را قطع کنید:

Settings > Privacy > Location Services

غیرفعال کردن آپدیت خودکار برنامه ها:

یکی دیگر از ویژگی های جدید در IOS امکان آپدیت خودکار ورژن برنامه ها می باشد. این امکان علاوه بر استفاده از باتری شما، باعث می شود تا حجم اینترنت شما بطور مخفی مصرف شود. برای غیر فعال کردن آن به این مسیر بروید:

Settings > iTunes & App Store

yjc

محافظت از حریم خصوصی شما:

غیرفعال کردن مکان یاب دائمی:

Frequent Locations یکی از امکانات IOS است که همیشه مکان شما را پیدا کرده و حتی تعداد دفعاتی که در این مکان ها بوده اید را هم ثبت می کند و برای داده های نقشه ها و … از آنها استفاده می کند. پس بهتر است برای جلوگیر از ردیابی دسترسی دیگران به این اطلاعات این گزینه را غیر فعال کنید. برای اینکار به این مسیر بروید:

Privacy > Location Services > System Services > Frequent Locations

yjc

فعال کردن گزینه ی Do not track در safari:

با فعال کردن این گزینه، سایت هایی که با استفاده از داده های مرورگر شما، فعالیت های شما را ثبت می کنند، دیگر قادر به اینکار نخواهند بود و اطلاعات مربوط به فعالیت های شما در آن سایت، ثبت نمی شود و از این طریق قابل ردیابی نخواهید بود. اینکار را با رفتن به تنظیمات و سپس رفتن به قسمت مربوط به Safari و فعال کردن گزینه ی Do not track انجام دهید.

yjc

جلوگیری از نمایش اطلاعیه ها در قسمت notification center:

از دیگر امکانات جدید و جالب، افزوده شدن قسمت notification center است که حتی زمانیکه صفحه ی گوشی شما قفل هست هم می توانید به آن دسترسی داشته باشید. برای جلوگیری از خوانده شدن اطلاعیه ها توسط دیگران، بهتر است اطلاعیه هایی که در اینجا نمایش داده می شود را غیرفعال کنید. برای اینکار به این مسیر بروید:

settings > notification center

yjc
yjc
 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد