اعضای تیم فوتبال استقلال برای برگزاری دیدارهای معوقه لیگ تمرینات خود را آغاز کردند اما تعداد زیاد غایبان در تمرینات امیر قلعه نویی را نگران و عصبانی کرده است.
به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، سرمربی تیم استقلال که این روزها درگیر مراسم سالگرد مادرش است از دستیاران و سرپرست تیم خواسته است که برنامه های تمرینی را به صورت منظم و برنامه ریزی شده انجام دهند و شرایط را به نفع استقلال پیش ببرند تا تیم در وقفۀ ایجاد شده دچار مشکل نشود.  
از طرفی در تمرینات استقلال بازیکنان زیادی حضور ندارند و فهرست اعضای این تیم کامل نیست.

گفتنی است، چند بازیکن اصلی تیم در اردوی تیم ملی ایران حضور دارند و در تمرینات استقلال شرکت نمی کنند از طرفی دیگر سه بازیکن استقلال که امیر قلعه نویی در ترکیب تیم نیز از آنها استفاده می کند در تمرینات تیم ملی زیر 22 سال حضور دارند و استقلالی ها چند بازیکن مصدوم نیز در اختیار دارند که شرایط تمرین کردن ندارند.

شایان ذکر است، لاوره و ساموئل 2 خارجی تیم نیز به کشورشان سفر کردند تا چند روزی را به استراحت بپردازند،‌ به همین  دلیل قلعه نویی به مربیان تیم معترض شده است که اعضای حاضر در تیم ملی و خارجی ها که عذر موجه دارند باقی نفرات باید حتماً و بدون مشکل  در تمرینات حاضر شوند زیرا تمرینات استقلال به هیچ وجه تعطیل نمی شود.

*درخواست مسئولان برای ارائه برنامه بازی تدارکاتی استقلال

اعضای تیم استقلال به دلیل برگزاری اردوی تیم ملی ایران و دیدار این تیم و بازی های معوقۀ خود را با فاصله بسیار زیاد برگزار می کنند.

دور جدید تمرینات تیم آغاز شده است اما فشار بازی های آسیایی و لیگ عامل این است که آبی ها برای ادامۀ دیدار های معوقۀ خود با مشکلات عمده ای رو به رو شوند از طرفی اعلام شده است که مسئولان از کادر فنی خواستند که در صورت داشتن برنامه برای برگزاری دیدار تدارکاتی هر چه زودتر برنامه دیدار و یا دیدارهای تدارکاتی را به مسئولین تیم اعلام کنند تا تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شود.

شایان ذکر است، آبی ها تمرینات خود را از 14 مهر آغاز کردند اما بازی اول این تیم در تاریخ سوم آبان انجام می شود و آبی ها در این فاصله علاوه بر انجام تمرینات برگزاری یک یا 2 دیدار تدارکاتی نیز نیاز دارند که برنامه کامل آن توسط امیر قلعه نوعی به مسئولین تیم اعلام می شود.

*بدیمن بودن سیستم چهار- سه- سه برای استقلال

اعضای تیم استقلال از ابتدای لیگ با چند تغییر در سیستم ارائه شده در زمین بازی روبرو شدند، اما امیر قلعه نوعی قصد ندارد تیمش را با یک سیستم خاص راهی زمین مسابقه کند.

امیر قلعه نوعی برای رسیدن  استقلال به شرایط ایده آل چند سیستم را در زمین مسابقه لحاظ کرده است تا بازیکنانش را مورد ارزیابی قرار دهد و در نهایت بهترین سیستم را در زمین بازی پیاده کند اما سیستم 4 مدافع، 3 هافبک و 3 مهاجم هافبک برای آبی ها خوش یمن نبوده و شرایط را طوری پیش برده که آبی ها نتوانستند با این سیستم به نتیجه مورد نظر خود دست پیدا کنند.

شایان ذکر است، قرار شده است که مربیان استقلال چند سیستم موردنظر دیگر را در تیم ارائه دهند و دیگر این سیستم در تیم استقلال ارائه نمی شود زیرا استقلال با این سیستم خاص به نتیجه نرسیده است و به این دلیل امیر قلعه نوعی این سیستم را منتفی اعلام کرده است.