پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

دادگاه یکنفره مشروعیت ندارد


بی‌ذره‌ای تردید «حق» تراکتور در مصاف با فولاد «پایمال» شد. تورج حق‌وردی با اشتباهات فاجعه بار و غیر قابل دفاعش یک پیروزی را از تراکتور گرفت.  
رضا عباسی
1)
بی‌ذره‌ای تردید «حق» تراکتور در مصاف با فولاد «پایمال» شد. تورج حق‌وردی با اشتباهات فاجعه بار و غیر قابل دفاعش یک پیروزی را از تراکتور گرفت. هر کس با این واقعیت روشن و محض «عناد» کند نه از فوتبال سهمی برده است و نه از انصاف. هر کس. چه اصفهانیان باشد و چه کفاشیان. تراکتور در دو فینال لیگ یعنی مقابل پرسپولیس‌ و فولاد «قربانی» اشتباهات بزرگ و فاحش داوران شد. این را باید نه یک‌بار و ده‌بار که هر روز تکرار کرد چرا که این ظلمی بزرگ بود به تراکتور و هواداران پرشمارش. آری، قاضیان ناعادل چند امتیاز مسلم را از تراکتور دزدیدند!
2)
کسر از امتیاز به دلیل رفتار ناشایست هواداران اما بحث دیگری است. وقتی «قانون» تعیین می‌شود که اهانت و فحاشی گسترده در ورزشگاه مستحق کسر امتیاز از تیم خاطی است، باید «قانون» اجرا شود. چه برای استقلال باشد، چه پرسپولیس‌ و تراکتور. قانون، قانون است و اجرای آن لازم و ضروری. شهر بی‌قانون، «جنگل» است بی‌تردید. حتی اگر در درستی و صحت یک قانون تردید باشد وقتی امری تصویب می‌شود «باید» اجرا شود. برای همه و همگان. بی استثناء و تبعیض. اجرای قانون به حدی ضروری است که می‌گویند حتی قانون بد از بی‌قانونی بهتر است...
3)
با این که قضاوت «حق‌وردی» فاجعه بود و اشتباهات او آشکار و غیرقابل گذشت، اما نباید با فحش و دشنام و ناسزا با یک خاطی برخورد کرد. کسی حق ندارد خودش متهم کند، به دادگاه بکشاند، حکم بدهد و آن را اجرا کند. باید یک داور خطاکار را به محکمه - اینجا کمیته انضباطی که دادگاه فوتبال است - کشاند و اشد مجازات را برای او تعیین کرد. حتی اگر لازم است حق‌وردی را از پوشیدن ردای قضاوت در فوتبال تا ابد خلع کرد. این اما با دشنام دادن و محاکمه‌اش در زمین فوتبال تفاوت دارد. کسر از امتیاز به دلیل توهین و به سبب وضع قانونی در این زمینه لازم‌الاجراست. بی‌شک هوادار منصف و قانون‌مدار تراکتور توقع ندارد که اگر یک هوادار استقلالی فحاشی کرد این تیم جریمه شود اما اگر این اشتباه از سوی یک تراکتوری سر زد تیم تبریزی از مجازات مصون باشد. انصاف و اخلاق این را می‌گوید. پاداش برای همه و مجازات برای همگان!
3)
کمیته انضباطی حالا که در احقاق حق خود یعنی اجرای قانون و مجازات کردن خاطیان خیلی زود و بی‌فوت وقت و در سریع‌ترین زمان ممکن حکم می‌دهد باید با همین شدت و حساسیت و سرعت هم در خصوص داوران خطاکار برخورد کند و‌آنها را به جزای اشتباهات سهوی و عمدی برساند! یک بام و دو هوا معنا ندارد. تراکتور اگر به دلیل دشنام و رفتار غیراخلاقی هوادارش سزاوار مجازات است پس در دزدیده شدن امتیازاتش هم «محق» است. این حق باید سریع، دقیق و کامل پیگیری شود. این را باید با صدای بلند فریاد زد.
4)
جناب زینی‌زاده به جای اجرای «نمایش استعفا» باید با قدرت از حق تراکتور و هوادارانش دفاع کند. این حق از هر راه و با هر شیوه‌ای قابل استیفا باشد از این راه نیست. این را مدیران باتجربه و هوشیار به خوبی می‌دانند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد