پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

بازرسی فنی"مخازن و تجهیزات عرضه cng" در کل کشور

مدیر طرح احداث جایگاه های CNG از بازرسی فنی مخازن و تجهیزات جایگاه های عرضه گاز طبیعی فشرده ( CNG ) کل کشور خبر داد و گفت: بازرسی ها برابر استاندارد تعریف شده انجام می گیرد.


به گزارش ریاحی با بیان این مطلب گفت: این جلسه با محوریت پیگیری عملکرد شرکت های بازرسی در امور محوله و رفع مشکلات مطرح شده برگزار شده است.
 
وی با بیان اینکه، تاکنون 12 برند از تجهیزات CNG از نقاط مختلف دنیا وارد شده و بخشی از این تجهیزات نیز در داخل کشور بومی سازی شده است، گفت: بازرسی از جایگاه ها به خاطر تفاوت هایی که با یکدیگر دارند الزامی است.
 
مدیر طرح احداث جایگاه های CNG  افزود: همچنین با توجه به اینکه برخی از جایگاه های CNG، بیش از یک دهه از تاریخ نصب تجهیزات آن ها می گذرد لازم است به موازات توسعه و احداث جایگاه های CNG، تمامی مخازن و تجهیزات این جایگاه ها نیز مورد بازرسی قرار گیرد.
 
ریاحی اظهار داشت: طبیعی است که در زمان ورود بازرسین به جایگاه، مخالفت هایی از سوی برخی جایگاه داران صورت پذیرد لذا باید جایگاه داران به لحاظ اینکه این بازرسی ها به خاطر جلوگیری از ایجاد حوادث  غیر منتظره است توجیه شوند.
 
همچنین مدیر کل انرژی و خدمات سازمان ملی استاندارد طی سخنانی با اشاره به اینکه فاز اول بازرسی از مخازن ذخیره جایگاه های CNG یک طرح پایلوت است، گفت: این نوع بازرسی برابر استاندارد تعریف شده انجام می شود و بر اساس گزارش های واصله، با رتبه بندی شرکت های بازرسی وارد فاز دوم بازرسی خواهیم شد.
 
قزل باش گفت: از آنجا که فرایند بازرسی از مخازن ذخیره جایگاه های CNG، برای اولین بار در کشور انجام می شود می بایست تا پایان بازرسی و اخذ استاندارد،  مدیران شرکت ملی پخش به ویژه مدیران مناطق، جایگاه داران و مسوولین استانی همکاری لازم را داشته باشند.
 
شایان توجه است برابر توافقات به عمل آمده با سازمان ملی استاندارد و هماهنگی های انجام شده با مناطق شرکت ملی پخش ، بازرسی ادواری از مخازن ذخیره جایگاه های CNG، در دو فاز جداگانه انجام می شود که فاز اول آن هم اینک از سوی شرکت های بازرسی مورد تایید سازمان ملی استاندارد در حال اجراست و در این دوره شرکت های بازرسی با بازدید، مبادرت به اخذ گزارش از مخازن نصب شده در جایگاه ها می کنند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد