پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

تجلیل از مادران شهدا


در همایش ادبی سوختگان وصل از مادران شهیدان حسین فهمیده، پناهی محمودی و حجت الاسلام والمسلمین قمی تجلیل شد. 

 
به گزارش خبرنگار حاضر در محل مراسم همایش ادبی سوختگان وصل این مراسم در تالار علامه امینی دانشگاه تهران با حضور خانواده های شهدا علی معلم دامغانی حجت الاسلام والمسلمین کلانتری نماینده نهاد رهبری در دانشگاه تهران دکتر قالیباف شهردار تهران، علیرضا قزوه رئیس دفتر آفرینش های ادبی حوزه ی هنری، علیرضا برقعی شاعر، مصطفی محدثی خراسانی شاعر، وشرکت کنندگان در این همایش برگزار شد. 
دکتر کلانتری آینده نهاد رهبری در دانشگاه تهران در این مراسم گفت:  خداوند را شاکریم در چنین روزی افتخار برگزاری همایش سوختگان وصل را به دانشگاه تهران ویژه تکریم مادران شهدا داد مادران شهید پرور انسان ساز و الگو ساز هستند این یک توفیق بزرگ الهی است. وی افزود: البته مادران شهدا در پیشگاه خداوند عالم و هستی از چنان جایگاهی برخوردارند که فکر می کنم انس و جن هم قادر به تشکر از مقام واقعی آنها نیستند این برنامه یک عرض ادب ناچیزی و اعلام عشق و وفاداری به شهدای گران قدر است. 
نماینده نهاد رهبری در دانشگاه تهران ادامه داد: ما امروز واقفیم همه امنیت ما سربلندی اسلام و انقلاب اسلامی از سالها پیش تا قرن ها بعد مدیون شهدای بزرگ است ما در برابر شهدا چیزی نیستیم که بخواهیم تشکر کنیم. 
کلانتری تصریح کرد: برگزاری این همایش ها به دلیل بهره مندی از روح شهدای بزرگ در مسیر الهی شدن انجام وظیفه و پیروی از راه عظیمیست که شهدا پیش پای انسان گذاشتند. 
وی با اشاره به مقام والاتر مادران شهدا نسبت به شهیدان به خاطر صبرو استقامت و بردباریشان بیان کرد: شهید با عشق و آگاهی و بصیرت در مقام شهادت گام گذاشته و به مقام والا دست پیدا کرده است اما بازماندگان در قفس خاکی بمانند صبرو استقامت کنند و از مسیر شهیدانشان پاسداری می کنند. 
کلانتری اظهار داشت: خداوند به انسانهایی که صبر پیشه می کنند به اینها بدون حساب و کتاب اجر و پاداش داده می شود. 
یکی از اهداف برگزاری این همایش ها زنده نگه داشتن یاد شهیدان است که اگر سالهای سال زنده باشیم باید این مسیر را ادامه بدهیم. 
وی با اشاره به استمداد از ارواح شهدا برای ادامه دادن راهشان به عنوان هدف دوم برگزاری همایش بیان کرد: هدف سوم از برگزاری همایش سوختگان وصل انتقال ارزشهای دفاع مقدس به نسلهای جدید است که نه در جریان 8 سال دفاع مقدس و نه فراز و نشیب های انقلاب بودند.
وی با اشاره به هجمه های دشمن به نسل جدید عنوان کرد: هدف چهارم از برگزاری همایش سوختگان وصل تولید بخشی از ادبیات دفاع مقدس به وسیله این همایش است تاکنون آثار زیادی در این همایش تولید شده کتابهایی که یا شعر و یا داستان کوتاه هستند.
در ادامه این مراسم علی معلم دامغانی به تجلیل از مقام مادران شهدا پرداخت و افزود: شهیدان از دامن مادرانشان به این مقام و مرتبه رسیدند رابعه و امسال رابعه با مادر شهیدان نسبتی نداشته و اقتدای مادران شهیدان به مادر بزرگترین شهید عالم " حضرت فاطمه زهرا" در ادامه ی این مراسم مصطفی محدثی خراسانی با تقدیر از مقام مادران شهدا به شعر خوانی پرداخت.  
همچنین در این مراسم از مادران شهیدان حسین فهمیده، پناهی ، محمودی، حجت الاسلام و المسلمین قمی به عنوان عضوی از خانواده شهدا توسط حجت الاسلام والمسلمین کلانتری، دکتر قالیباف شهردار تهران، و چمران تجلیل شد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد