پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

ابراز تاسف آیت‌الله العظمی نوری همدانی از انتشار مقاله موهن در روزنامه بهار

گروه سیاسی: آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید انتشار مقاله موهن در روزنامه بهار نسبت به مقدسات دینی را محکوم کرد.
به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن (ایکنا) شعبه قم، آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی روز چهارشنبه 8 آبان ماه در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان اینکه هر کس در هر رشته‌ای تخصص دارد باید در همان رشته اظهار نظر کند گفت:‌ در مسائل دینی نیز باید متخصصان آن اظهار نظر کنند نه این که فردی که چند کلاس درس خوانده به خود اجازه دهد این کار را انجام دهد.


این مرجع تقلید شیعیان تاکید کرد: تخصص در احکام دین کار ساده‌ای نیست از این رو هر فردی نباید به خود اجازه دهد در این عرصه قلم فرسایی کند.
آیت‎الله العظمی نوری همدانی با بیان اینکه حضرت علی(ع) برای معرفی اسلام زحمات و مرارت‌های بسیاری متحمل شده است، افزود: تمام اینها در طول تاریخ ثبت و ضبط است؛ این فرد که اطلاعی از این مسائل ندارد و عقیده درستی هم ندارد چرا این گونه مسائل را بیان می‌کند؟.
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایام محرم الحرام و فرصت تبلیغی طلاب و روحانیان، گفت: هر فردی که در خود توانایی لازم را می‌بیند باید در ایام محرم به تبلیغ دین بپردازد و وظیفه خود را به درستی انجام دهد.
آیت‎الله العظمی نوری همدانی در توصیه به مبلغان اعزامی تاکید کرد: باید پیام مکتب عاشورا و امام حسین(ع) را که دارای درس‌های بسیار است برای مردم به ویژه نسل جوان تبیین کنیم چرا که انقلاب اسلامی ایران نیز نشئت گرفته از عاشورا است.
وی ادامه داد: مبلغان باید در کنار این مسائل فرهنگ انقلاب و دستاوردهای آن را برای مردم تبیین کنند چرا که امر به معروف و نهی از منکر را پیام مهم عاشورا و یکی از علل اصلی قیام امام حسین(ع) است.
استاد عالی حوزه علمیه قم، گفت: آماده نگه داشتن مردم برای حراست از انقلاب را وظیفه دیگر مبلغان دانست و گفت: منابر و روضه‌ها باید متاثر از فرهنگ انقلاب که همان فرهنگ اسلام است باشد.
آیت‌الله العظمی نوری همدانی در ادامه سخنان خود، با تاکید بر حل مشکلات مردم از سوی دولتمردان تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نیز بر شکل‌گیری حماسه اقتصادی و رفع مشکلات اقتصادی توصیه و تاکید می‌کنند.
این مرجع تقلید با بیان اینکه هر دولتی که از مردم پشتیبانی می‌کند مقاوم است، گفت: حمایت مردم از دولت فعلی لازم است تا بتوانند مشکلات را رفع کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد