پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

تاریخچه اختراع ماشین لباسشویی

تاریخچه اختراع ماشین لباسشویی


نخستین نوع ماشین لباسشویی در سال ۱۷۹۷ اختراع شد و آن تخته شستشو بود، اما در سال ۱۸۷۴ ویلیام بلک استون، بازرگان و تولیدکننده ذرت اهل ایندیانا، برای همسرش یک هدیه تولد ساخت که ماشینی بود که کثیفی‌ها را از روی لباس‌ها می‌شست و پاک می‌کرد. این دستگاه شامل یک تغار چوبی بود که در آن یک تکه چوب تخت با شش میخ چوبی کوچک بود و یک دسته داشت که آن‌ها را جلو و عقب می‌برد. در سال ۱۹۰۰ میخ‌های فلزی جایگزین میخ‌های چوبی شدند. در ۱۹۰۶ موتور الکتریکی برای نخستین بار در این وسیله به کار گرفته شد. در ۱۹۰۷ نخستین دستگاه می‌تگ ساخته شد که دسته چرخنده و زیر آن چرخ لنگر داشت. در ۱۹۲۲ شرکت می‌تگ سیستمی‌عرضه کرد که، به جای کشیدن لباس‌ها در آب، آن‌ها را با فشار آب و هم زدن تمیز می‌کرد.
از میان تمام روش‌هایی که در آن زمان برای طراحی ماشین لباسشویی پیشنهاد شد تنها دو سیستم امروزه باقی مانده است. یکی همان روش فشار آب که هنوز هم مهم ترین سیستم است و دیگری سیستم استوانه ای که لباس‌ها را درون یک استوانه چرخان می‌شوید. از اوایل دهه ۱۹۳۰ یکی از شاخه‌های جانبی شرکت هوایی بندیکس شروع به کار روی یکی از مهم ترین پیشرفت‌های ماشین لباسشویی کرد. وسیله ای که جان دبلیو چامبرلین اختراع کرد در یک زمان لباس‌ها را می‌شست، آب می‌کشید و آب اضافی آن را خارج می‌کرد. معرفی نخستین ماشین لباسشویی خودکار در ۱۹۴۷ گام مهم دیگری در این زمینه بود. شرکت ۱۹۰۰، که نیای شرکت ویرل پول به شمار می‌رود، نخستین شرکتی بود که موفق به این کار شد. در ۱۹۵۳ ماشین لباسشویی به یکی از وسایل ضروری خانه مبدل شد و از آن به بعد همچنان این وسیله در حال تکمیل است و دکمه‌هایی برای انواع پارچه‌های خاص و جدید به آن‌ها اضافه می‌شود.

تفاوت مدل پایه و آخرین مدل یک مارک ماشین لباسشویی در چیست؟
ـ افرادی که دنبال خرید ماشین لباسشویی هستند با پرسشی اساسی مواجه می‌شوند و آن این است که اگر پول بیش تری بدهند و ماشین لباسشویی گران تری بخرند آیا لزوما لباس‌هایشان بهتر شسته خواهد شد. جواب منفی است. با خرید ماشین لباسشویی‌های آخرین مدل معمولا تنظیمات بیش تر، چرخش سریع تر و احتمالا استوانه بزرگ تری عایدتان خواهد شد اما کیفیت ساخت همان خواهد بود.
همه تولیدکنندگان ماشین لباسشویی چندین مدل طبق استانداردی می‌کنند که خودشان در نظر دارند. معمولا مدل‌های پایه سرعت چرخش کم تر، دکمه‌های کم تر، تنظیمات کم تر و حجم کم تری دارند. ممکن است تفاوت قیمت مدل پایه با آخرین مدل به چندصد هزار تومان هم برسد اما هیچ تفاوتی در کیفیت آن‌ها وجود ندارد. اگر می‌خواهید کیفیت ماشین لباسشویی که می‌خواهید بخرید بهتر باشد باید مارک بهتری انتخاب کنید. مثلا اگر مدل پایه ماشین لباسشویی با مارک بهتر را انتخاب کنید مسلما آرام تر و مطمئن تر از ماشین لباسشویی آخرین مدل با مارک پایین تر برایتان کار می‌کند.
نکته مهم این است که ساخت یک مارک ماشین لباسشویی، چه مدل پایه، چه تنظیم دار و چه آخرین مدل، همه با یک استاندارد ساخته شده اند و بیش تر قطعاتشان مانند هم است. هنگام خرید قیمت پایه ماشین لباسشویی‌های مارک‌های مختلف را با هم مقایسه کنید. اگر قیمت پایه یک ماشین لباسشویی چهارصد هزار تومان است و مدلی که شما پسندیده اید هفتصد هزار تومان است بدانید که دارید سیصد هزار تومان بابت ظاهر و دکمه‌های بیش تر پول می‌دهید. اگر از این دکمه‌ها استفاده نمی‌کنید لزومی‌هم ندارد که پول اضافی بابت آن بدهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد