پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

مرگ مادر و 3 فرزند در آتش عمدی

محمد توفیق الستار که جراح مغز و اعصاب است گفت این خواست خدا بود که او شب حادثه در خانه حضور نداشته باشد و جان سالم به در ببرد.
کمو آنتونی پورتر جوان 18 ساله که هم اکنون در بازداشت پلیس است متهم است در یک آتش سوزی عمدی همسر 47 ساله توفیق به نام شنهیلا، دختر 19 ساله اش به نام زینب و دو پسر 17 و 15 ساله این خانواده به نام های بلال و جمیل را به قتل رسانده است.


محمد توفیق از هر 4 تعطیلات آخر هفته، سه تعطیلی را با خانواده خود می گذراند و قرار بود شب حادثه نیز در خانه باشد، اما برنامه مطابق همیشه پیش نرفت واو زنده ماند.این مرد گفت آخرین بار در ساعت 11 و 30 دقیقه شب حادثه با همسرش تلفنی صحبت کرد و تا آن زمان مشکل خاصی وجود نداشت.
او که 20 سال قبل با شنهیلا ازدواج کرده بود، ادامه داد: «همه برنامه ریزی ها را انجام داده بودم تا بتوانم یک روز زودتر برگردم و آخر هفته ام را با جمیل پسر کوچکم بگذرانم اما این کار ممکن نشد. خدا نخواست من هم قربانی شوم وگرنه من هم الان سوخته و جان خود را از دست داده بودم.»
در همین حال پورتر که متهم به قتل شده در اولین حضور خود در دادگاه تنها نام، نام خانوادگی، محل و زمان تولد خود را تائید کرد و هیچ حرف دیگری نزد. او همچنان در بازداشت به سر می برد و برایش وثیقه تعیین نشده است. در زمان حضور پورتر در دادگاه هیچ یک از اعضای خانواده توفیق در جلسه حاضر نشدند. دکتر الستار در جریان تحقیقاتی که پیرامون آتش سوزی در خانه اش صورت گرفت، توضیح داد: «ساعت سه شب حادثه تماسی از یک دوست دریافت کردم که گزارش می داد، خانه ام آتش گرفته است.» وقتی از این پزشک پرسیده شد، چرا از حادثه ای که رخ داده عصبانی نیست، گفت: «عقاید دینی من ایجاب می کند زمانی که اتفاق خوبی می افتد سپاسگزار باشم و زمانی که اتفاق بدی رخ می دهد، دعا کنم. نباید عصبانی باشم. گرچه بسیار غمگین هستم، اما این حادثه خواست خدا بود.»
او گفت همسرش در تمام این سال ها به تنهایی سه فرزندش را بزرگ کرد، چرا که او تمام هفته را دور از خانواده کار می کرد و دو روز آخر هفته که در خانه بود، بسیار مشغول بود و فرصت زیادی برای رسیدگی به امور خانه نداشت.
این مرد گفت همسرش بسیار خوب از عهده تربیت فرزندانش برآمده بود و آنها نه تنها در جامعه مسلمان انگلستان، بلکه در جامعه شهر لستر خوشنام بودند و فرزندانی متدین و مفید برای جامعه تربیت کرده بود. او اعلام کرد همسرش در ایمان از او قوی تر بود.
او درباره پسرش بلال نیز گفت او نیز فردی مذهبی بود و به هنر علاقه زیادی داشت و اهل نوشتن هم بود. زینب ـ یکی دیگر از مقتولان ـ نیز در حال تحصیل برای کسب شرایط معلم شدن بود. او دوست داشت معلم دبیرستان شود و در مدرسه مذهبی درس دهد.
دکتر الستار گفته خانواده اش قصد داشتند برای خدمت به جامعه ایرلند به دوبلین بروند و به کارهای انسان​دوستانه مشغول شوند.
مرد داغدار به رسانه ها گفته است با توسل به قرآن سعی دارد خود را قوی نگه دارد و بتواند باوجود این غم بزرگ به زندگی ادامه دهد.
در همین حال، رئیس پلیس لستر با تشکر از مردم شهر برای کمک به تحقیقات، گفت: «شواهدی مبنی بر این که این جنایت یک اقدام نژادپرستانه یا ضدمسلمان ها باشد وجود ندارد.»
تحقیقات در زمینه علت این حادثه ادامه دارد. تا کنون خبری از انگیزه احتمالی متهم منتشر نشده است و همه چیز در ابهام قرار دارد. اکنون همه از هم می پرسند متهم چرا این آتش سوزی را بر پا کرد؟ او با قربانیان چه مشکلی داشت؟ هدف اصلی اش کشتن کدام یک از اعضای خانواده بود؟ پلیس نیز هنوز برای این پرسش ها جوابی پیدا نکرده و امیدوار است متهم سکوتش را بشکند و همه چیز را توضیح بدهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد