پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

ارزان ترین خودرو جهان را بشناسید


به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، شرکت هندی تاتا، ارزان‌ترین خودروی جهان را در مدل پایه آن به قیمت 2700 دلار (حدود هشت میلیون تومان) با نام "TATA NANO" عرضه می‌کند.
ابعاد بسیار کوچک، وزن سبک، حجم موتور پایین، نداشتن امکاناتی چون بخاری، کولر و سیستم پخش صوت و همچنین پایین بودن سطح استانداردها دلیل قیمت بسیار پایین این خودرو است.  
شرکت سازنده در مدل فول آپشن این خودرو به قیمت 3800 دلار (11 میلیون و 400 هزار تومان) امکاناتی چون کولر، بخاری، سیستم پخش صوت، خروجی برق 12 ولت برای شارژ موبایل، جا لیوانی و شیشه بالابر برقی برای درهای جلو را به عنوان آپشن عرضه کرده است.
طول خودروی تاتا نانو سه متر و 10 سانتی‌متر و فاصله محورها دو متر و 23 سانتی‌متر است. حداکثر سرعت این خودرو 105 کیلومتر و حجم موتور آن 624 سی‌سی و دو سیلندر است.
وزن خودرو در مدل پایه 600 کیلوگرم و در مدل فول آپشن آن 635 کیلوگرم بوده و صندوق عقب آن 80 لیتر گنجایش بار دارد. ضمن‌ آنکه موتور در انتهای خودرو و زیر صندوق عقب قرار گرفته است.
نکته قابل توجه این است که با توجه به سطح بسیار پایین امکانات و استانداردهای این خودرو، تاتا نانو تنها در هند عرضه شده و راهی به بازارهای صادراتی باز نکرده است.
شرکت تولیدکننده تاتا نانو در صنایع بزرگ کشور چین مانند فولاد، نساجی و خودرو فعال است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد