پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

احکام طلسم وعمل آن توسط انسان

حکم انجام طلسم توسط انسان ؟


1- مثلا ایشون ادعا میکنن که "امضا کردن" نوعی جادوگری هست ... با اینکه شخصی خیلی راحت میتونه بزنه زیرش ولی نمیتونه چون خودش رو زیر اون کاغذ طلسم کرده .

2- یا مثلا میگن تو ادعیه ما خیلی سفارش شده که آنگونه درخواست کنید که گویا خواسته شما پشت در میباشد ... ایشون اعتقاد دارن که اینم یه نوع جادوگری هست .

3- مثلا ایشون میگن وقتی میخوای از کسی تخفیف بگیری ... با ایشون صحبت نکن ... صحبت تمام میشود و میرود ... قیمت خودت را روی کاغذ بنویس و به او بده ... این نوعی جادوگری هست .

4- یا روشهایی در مورد تاثیر گذاری روی دیگران ... بالابردن انرژی بدنی ... ورزش های خاص و خیلی چیزهای دیگر دارن که نمیتونم اینجا در موردش صحبت کنم ....

جدا از اینکه این روشها درست یا غلط هستند آیا من مجاز هستم خودم را طلسم کنم یا نه ...



دانلودکتاب مرجع دعاوطلسم

  


چون بسی ابلیس آدم روی هست/پس به هر دستی نشاید داد دست(1

قبل از جواب به پرسش شما باید بدانیم که معنای طلسم چیست:

الف:مرحوم نراقی در کتاب خزائن خود در ذیل کلمه طلسم می نویسد:

اختلف فى معنى طلسم‏ على ثلاثة أقول: الاول أنَّ الطل بمعنى الأثر والمعنى أثر الاسم، و الثانى أنّه لفظ یونانىٌ معناه عقدة لا تنحلّ؛ والثالث أنَّه کنایة عن مقلوب اسمه أعنى المسلّط(2

در معنای طلسم سه نظریه مطرح است: 1. از دو لفظ طلٌ به معنای اثر و اسم ترکیب یافته است. 2. لفظی است یونانی به معنای گره غیر قابل گشودن. 3. مقلوب کلمه مسلط است»
.
ب:نویسنده «کشٌاف اصطلاحات العلوم و الفنون می نویسد:

عبد العلی بیرجندی در شرح تذکره گوید: طلسم عبارت از خارقی است که مبدأ آن قوای فعٌاله (اثر گذار) آسمانی آمیخته با قوابل زمینی منفعله (اثر پذیر) است، تا بدان امور شگفت و غریب پدید آورند؛

زیرا برای حدوث کائنات عنصری که اسباب آنها قوای آسمانی است، شرایط مخصوصی است و به این شرایط استعداد قابل، کمال می پذیرد و از این رو کسی که احوال قابل و فاعل را بشناسد و بر جمع میان آنها قادر باشد، می تواندبه ظهور آثار عجیب و شگفتی پی برد3)


ج:پس طلسم امرموهوم و گزافی نیست چنانچه شیخ الرئیس بو علی سینا چنین بیان می کند:

سبب سحر نفوس قوی هستند که بدون استفاده از ابزار مادی به وقوع می پیوندد؛ ولی طلسم از ارتباط قوای آسمانی و قوای زمینی ناشی می شود. وی می گوید: «پدیده های غیر عادی در جهان طبیعت از سه منشأ سرچشمه می گیرند:
الف. هیئت نفسانی، ب. خواص اجسام عنصری؛ مثل جذب آهن توسط مغناطیس، ج. قوای آسمانی که در اثر ارتباط با قوای زمینی آثار عجیب را در پی دارد. سحر از نوع اول است، ولی طلسم از نوع سوم است(4


د:بعد از بیان این مطالب باید بدانیم که:
طلسم کار ساده و راحتی نیست و از دست هر کسی برنمی آید. باید توجه داشت که از هر کسی که ادعای دانستن این امور را دارد، نباید به راحتی پذیرفت؛ چون بسیاری از سودجویان از این راه برای خود منبع درآمد درست کرده و مردم را فریب می دهند.


مرحوم شهید اول بعد از بیان تعریفی نزدیک به تعریف یاد شده از بیرجندی، می نویسد: طلسم حرام و کسب درآمد کردن از این راه نیز حرام است5)

. پی نوشت:
1-مولوی
2-نراقی/خزائن/ص 157
3. طهانوی، کشٌاف اصطلاحات العلوم و الفنون، ج2، ص1138،
4 . صدر حاج سید جوادی و دیگران، دائرة المعارف تشیع، ج 9، ص117،
5. قمی، شیخ عباس، سفینة البحار، ج 4، ص91،. به نقل از الدروس شهید اول.



 انسان,طلسم , گناه ,مقابله ,طلسمات ,طلسم ها, مومیایی, گنج یابی, گنج,دفینه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد