پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

دعاوآیه مهرومحبت مادرودختر

دعای محبت مادر و دختر

در مورد دعای ایجاد محبت مادر نسبت به دختر روایت و یا دعای معتبری در کتب اسلامی پیدا نشد لکن در قرآن کریم آیات متعددی در مورد پدر و مادر و فرزندان و وظایف هر کدام نسبت به دیگری آمده است از جمله آیاتی که در مورد احسان به پدر و مادر و دعای خیر در حق آنان آمده است: سوره بقره : ۸۳. نساء : ۳۶. انعام : ۱۵۱. اسراء : ۲۳ و ۲۴. احقاف : ۱۵ و ابراهیم : ۴۱.

در روایتی از حضرت رسول اکرم ـ صلّی الله علیه و آله وسلّم ـ در فضیلت سوره اسراء حکایت شده: «انه قال: من قرء سورة بنی إسرائیل فرق قلبه عند ذکر الوالدی. کسی که این سوره را بخواند، هنگامی که به توصیه های خداوند در ارتباط با پدر و مادر در این سوره می رسد، عواطف او تحریک می گردد و احساس محبت بیشتر نسبت به پدر و مادر می کند.»(۱)
همچنین در صحیفه سجادیه دعای ۲۴ در حق پدر و مادر و دعای ۲۵ در حق فرزند وارد شده است. در این دعا در حق پدر و مادر آمده است که: «اللهم خفض لهما صوتی، و أطب لهما کلامی، و... وصیرنی بهما رفیقا، و علیهما شفیقا، اللهم اشکر لهما تربیتی. خداوندا صدایم را برای آنان پایین بیاور و صحبتم را بر ایشان گوارا کن و... مرا رفیق آنان قرار ده و دلسوز آنان گردانم.»
البته روشن است که مراد از بیان این دعاها آموزش و تعلیم چگونگی برخورد با پدر و مادر و یا چگونگی تربیت کودکان می باشد، مثلا ضمن خواندن دعا در حق پدر و مادر به فرازهایی از سفارشات آن هم عمل کنیم یقینا به استحکام روابط با والدین و زیاد شدن محبت می رسد.

پاورقی:

۱. مجمع البیان،طبرسی، جلد ۶، مقدمه سوره اسراء.

دعای, محبت, مادر,دختر


دانلودکتاب جامع دعا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد