پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

اعدام ببر روسی باغ وحش تهران به دلیل بیماری مشمشه


اعدام ببر روسی باغ وحش تهران به دلیل بیماری مشمشه
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: یک قلاده ببر ماده روسی سیبری به دلیل ابتلاء به بیماری مشمشه تا پایان فرودین ماه سال آینده معدوم می شود.


'محسن مشکوه' روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طبق آخرین نمونه برداری و آزمایش های مستمر از ببر ماده روسی توسط متخصصان فن و ارسال نمونه ها به آزمایشگاه رفرنس کشور آلمان مشخص شد که ببر ماده روسی نیز دچار بیماری مشمشه شده است.


وی با اشاره به اینکه بیماری مشمشه بین انسان و حیوان قابل انتقال است، اظهارداشت: برای امحائ ببر روسی سیبری به همکاری سازمان های دامپزشکی، محیط زیست، باغ وحش تهران و وزارت بهداشت و درمان نیاز است تا هرچه سریعتر اقدامات لازم صورت گیرد.


وی اضافه کرد: پس از امحاء ببر نر روسی این ببر در حاشیه باغ وحش تهران در شرایط قرنطینه ای و ایزوله به صورت مجزا نگهداری می شد.


وی با بیان اینکه شرایط غیرقرنطینه ای باغ وحش باعث بروز بیماری مشمشه در ببرهای وارداتی سیبری شده است ادامه داد: متاسفانه ببرهای وارداتی سیبری در باغ وحش که زیستگاه انواع حیوانات وحشی که حامل بیماری مشمشه است در شرایط غیر قرنطینه ای نگهداری شده اند.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: حیوانات تک سمی همچون الاغ، قاطر و اسب می توانند عامل انتقال بیماری مشمشه به حیوانات گوشتخوار و گربه سانان باشند.


وی افزود: همچنین در مدت زمان بروز بیماری مشمشه، آزمایش های لازم از الاغ های مورد مصرف حیوانات گوشتخوار باغ وحش صورت گرفته و تاکنون موردی از بیماری مشمشه در این قبیل حیوانات نیز مشاهده نشده است.


وی ادامه داد: الاغ به بیماری مشمشه بسیار حساس است و در صورت بروز این بیماری حیوان سریع تلف می شود، بنابراین امکان حمل و نقل و کشتار حیوان مبتلا به این بیماری وجود ندارد.


وی گفت: برای کنترل بیماری مشمشه آزمایش های لازم بر روی تک سمی هایی همچون اسب و قاطر انجام شد و معاینه بالینی بر سلامت الاغ ها نیز کفایت دارد.


مشکوه تاکید کرد: به دلیل اقدامات قرنطینه ای تاکنون این بیماری در حیوانات باغ وحش تهران مشاهده نشده و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد