پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

کارشناسان دی ان ای جنین مرغ را تغییر دادند و دایناسورها را با

کارشناسان دی ان ای جنین مرغ 

 

 را  تغییر دادند و دایناسورها را  

 

بازگرداندند!!  

 

کارشناسان، دی‌ان‌ای جنین‌های مرغ را در مراحل اولیه رشد آنها تغییر داده و توانستند موجودات پوزه‌داری را تولید کنند که در دوره کرتاسه منقرض شده‌اند. 


این رونمایی علمی بازگشت تکامل می‌تواند راه را برای دانشمندان به منظور تغییر دی‌ان‌ای در جهات دیگر و استفاده از روند مشابه برای ساخت گونه‌های بهتر با قابلیت انطباق با آب‌وهوای زمین هموار کند.
آنها همچنین مدعی شده‌اند که این دستاورد می‌تواند به حذف نقائص هنگام تولد در نوزدان انسان کمک کند.
آرخات آبژانوف، زیست‌شناس تکاملی دانشگاه هاروارد، این جوجه‌های پوزه سوسماری را با سوراخ کردن پوسته تخم آنها و تزریق یک دانه پروتئین ژلاتینی پیش از آغاز رشد جنین به وجود آورده است.
این تغییرات به مولکول‌های جدا در محیط تخم اجازه می‌دهد طی ۱۴ روز رشد کرده و به پوزه تبدیل شوند.
اگرچه قوانین اخلاقی، شکستن تخمهای جوجه‌دار را منع کرده اما آبژانوف امیدوار است که روزی بتواند جوجه‌ها را به حالت دایناسور مانیراپتورا درآورد.


وی این تغییرات را با تحلیل مولکول‌های علامت دهنده که کنترل تغییرات کالبدی در پرندگان و سایر موجودات را بر عهده دارند، انجام داده بود.
افزودن پروتئین به تخم‌ها که رشد مولکولهای خاص را متوقف می‌کند، همچنین از رشد برخی مشخصه‌های خاص در پرنده ممانعت به عمل می‌آورد.
مانیراپتوراها دایناسورهای کوچکی بودند که به تصور دانشمندان کلکسیونی از هزاران پرنده را در سراسر دنیا به دنیا آورده‌اند.
به عقیده کارشناسان، جوجه‌ها و دیگر پرندگان طی یک مجموعه تغییرات ژنتیکی از دایناسورها به وجود آمده‌اند.
با تغییر دی‌ان‌ای جوجه‌ها برای شباهت به ژن‌های سوسمار پیش از بوجود آمدن نوک، دکتر آبژانوف توانست مسیر تکاملی جوجه‌ها را تغییر دهد تا به جای نوک با پوزه به دنیا بیایند.
جک هورنر، یک دیرینه‌شناس دانشگاه مونتانا در حال انجام کار مشابهی برای ساخت «چیکنوزاروس» با یک دم و دستانی شبیه دایناسورها است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد