پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

از پول‌پرستی ورزشکاران وطنی تا حرکت انسانی مسی


ورزش مظهر تلاش‌ها و اقدام‌های انسانی است که اگر غیر از این بود، این قدر جامعه به ورزش و قهرمانان آن بها نمی‌داد.


با این حال جای تعجب و شگفتی است که بعضا تعدادی از قهرمانان این مرز و بوم وظایف ملی خویش را به فراموشی سپرده و با زیاده‌خواهی، تنها و تنها رسیدن به پول را مورد توجه قرار می‌دهند.
در حالی که روز شنبه تمرینات استقلال در آستانه دیدار مهمش با نسف قارشی ازبکستان در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا با میانداری کاپیتان این تیم در اعتراض به وضعیت دریافتی بازیکنان لغو شد، دیروز از امید اول وزنه برداری برای کسب مدال طلا در المپیک لندن نیز خبر رسید که گفته است قول مدال نمی‌دهد چون به جای 90 میلیون پاداشی که قرار بوده به وی بدهند، 26 میلیون تومان دریافت کرده است.
نمی‌خواهیم وارد این موضوع شویم که همین قهرمان جوان طی دو سال اخیر حداقل 500، 600 میلیون تومانی را از ناحیه ورزش ایران صاحب شده است و معتقدیم که باید خیلی بیشتر از اینها نیز نصیب شان شود، اما این خیلی بد است که ورزشکاری ولو افتخارآفرین بخواهد منتی را سر ورزش ایران و مردم خونگرم و غیرتمند آن گذاشته و بگوید چون چند میلیونی کمتر گرفته، قولی را برای کسب مدال طلا در المپیک نمی‌دهد! بدیهی است حضور در المپیک و مسابقات جهانی و اصولا هر میدان فرامرزی دیگری، وظیفه‌ای ملی به حساب می‌آید و قرار نیست که قهرمانی کاسبکارانه به این موضوع نگریسته و بخواهد برای حضور در بازی‌های المپیک ناز و ادا درآورد.
بطور طبیعی حضور در المپیک افتخار بزرگی برای هر ورزشکار به حساب می‌آید و منطقی نیست که کسی بخواهد برای حضور قدرتمند در این بازیها و کسب افتخار برای ایران اسلامی شرط و شروطی را قائل شده و خدای ناکرده بخواهد کمتر از توانش نمایش دهد.
یقینا بهداد سلیمی یا هر ورزشکار دیگری که افتخار حضور در المپیک نصیبش می‌شود باید با قدرت و غیرت تمام در این بازیها به میدان رفته و با دستیابی به مدال، دل مردم کشورش را شاد کند.
اگر در نظر بگیریم که امثال تختی‌ها بدون کوچک‌ترین چشمداشت مادی، پرچم افتخار را برای ورزش ایران در مسابقات جهانی و المپیک برافراشته‌اند، امروز نیز جملگی ورزشکاران ایران باید با حضوری پررنگ در لندن 2012،‌ به وظیفه ملی خویش در این برهه حساس عمل کنند.
همانطور که تاکنون نیز چنین بوده و ورزشکاران کشورمان با وجود تمام کمبودها و مشکلات، سفیران شایسته‌ای برای ورزش ایران در میادین بین‌المللی به حساب آمده و در شرایط سخت و دشوار افتخارآفرین شده‌اند.
بطور مسلم مسوولان ورزش نیز در حد بضاعت قدردان ورزشکاران افتخارآفرین خواهند بود و جوایز و پاداش‌های لازم را برای آنان در نظر خواهند گرفت.
دوباره باید تاکید کنیم که حرکات و اقدام‌های انسانی بر زیبایی‌های ورزش دوچندان اضافه می‌کند و بر این اساس نیز هست که ملاحظه می‌شود بازیکنی چون لیونل مسی، هزینه‌های درمان یک پسر بچه 12 ساله را که مبتلا به اختلال هورمونی است، تقبل می‌کند و بازیکنانی چون علی کریمی و امیرحسین صادقی در امور خیر پیشقدم شده و از نیازمندان دستگیری می‌کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد