پارسی71

X
تبلیغات
رایتل
توصیه برای کنترل موقعیت*های استرس*زا و کاهش استرس - پارسی71
خله خله خش بیمونی

ینر

درباره من
تصویر وب
description ادامه...
جستجو
تقویم
فروردین 1396
شیدسچپج
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
@caption
تبلیغات




علائمی مانند ضربان قلب تندتر، نفس*نفس زدن و کاهش چشمگیر انرژی بدنتان به شما می*گویند که دچار استرس شده*اید.


زمانی که بیش از حد برای مسائل حساسیت قائل می*شوید، برای تمام کردن کاری در زمان معین نیاز دارید سخت کار کنید یا در مسابقه*ای ورزشی شرکت کرده*اید و تنها به برنده شدن فکر می*کنید، بدن شما با نشان دادن تغییراتی در خود که در اثر ترشح هورمون*ها اتفاق می*افتد استرس شما را نشان می*دهد.

علائمی مانند ضربان قلب تندتر، نفس*نفس زدن و کاهش چشمگیر انرژی بدنتان به شما می*گویند که دچار استرس شده*اید. این واکنش بدن در مقابل اضطراب را در اصطلاح پاسخگویی یا جنگ بدن در مقابل استرس می*نامند* اما خبر خوب این است که راه*هایی وجود دارد که شما بتوانید از پس استرس برآیید.


عوامل استرس زا
مسائل زیادی در زندگی هستند که می توانند باعث استرس شوند؛ زمانی که برای مصاحبه شغلی می*روید یا* امتحان دارید ممکن است دچار استرس شوید. این استر*س*های کوتاه*مدت کاملا طبیعی هستند *اما استرس*های طولانی**مدت که با اتفاقات و موقعیت*های استرس*زا به وجود *آمده و برای مدت زیادی همراه فرد باقی می*مانند می*توانند مشکلاتی در سلامتی فرد به وجود بیاورند.


مشکلات شخصی استرس*زا
به خطر افتادن سلامتی به*خصوص ابتلا به بیماری*های مزمن مانند بیماری*های قلبی، دیابت یا ورم مفاصل مشکل*های روحی مانند عدم توانایی در بروز عصبانیت، افسردگی، *اندوه یا احساس گناه اشکال در رابطه*های شخصی برای مثال، احساس کمبود در رابطه با دوستان یا نداشتن پشتیبان خوب در زندگی تغییرات بزرگ در زندگی مانند مرگ یکی از والدین یا همسر، از دست دادن شغل، ازدواج یا مهاجرت به یک شهر یا کشور دیگر استرس در خانواده مانند استرس یکی از فرزندان یا اعضای خانواده یا مراقبت از یکی از اعضای خانواده که مسن یا مریض است.


وجود تضاد بین شرایط زندگی با اعتقادها یا ارزش*های شخصی؛ به عنوان مثال شما ارزش زیادی برای خانواده خود قائل هستید* اما نمی*توانید زمانی را که دوست دارید به آنها اختصاص دهید.


موقعیت*های شغلی و اجتماعی استراس*زا زندگی در محیطی که جرم، آلودگی، جمعیت یا صدا بسیار زیاد است. فقر، احساس تنهایی یا مواجهه با تبعیض براساس طبقه اجتماعی یا *سن ناراضی یا خوشحال نبودن از کار یا داشتن کاری که بسیار سخت است.
از دست دادن یا پیدا نکردن کار استرس پس از حوادث ناگوار جنگ یا بلایای طبیعی مثل زلزله هم می*توانند باعث استرس در فرد شوند. این حوادث ممکن است استرس*های بسیار شدید و حادی را به فرد وارد کنند.



یافتن موقعیت*های استرس*زا
گاهی اوقات کاملا مشخص است که استرس از کجا به فرد وارد می*شود؛ مانند احساس استرس پس از مرگ عزیزان، بچه*دار شدن یا ازدواج کردن *اما گاهی اوقات فرد دلیل اصلی عصبی شدن و استرس خود را نمی*داند.


هر کسی استرس را از راه*های متفاوتی درک می*کند *اما دانستن این موضوع که چرا دچار استرس شده*ایم کمک بسیار زیادی به کنترل استرس و مقابله با آن می*کند. روان*شناسان توصیه می*کنند تا فرد یک دفترچه یادداشت تهیه کرده و زمان*هایی را که دچار استرس می*شود یادداشت کند.
نوشتن این زمان*ها و یادداشت کردن چگونگی احساس و واکنش در مقابل استرس به فرد کمک می*کند تا متوجه شود دلیل اصلی استرس او در مواقع گوناگون چیست و سپس قدم به قدم استرس خود را کاهش داده و بهتر شود.



8 قدم برای کاهش استرس
بعد از فهمیدن اینکه چه چیزهایی باعث استرس می*شوند باید با ایجاد تغییرهایی در زندگی خود تلاش کنید، استرس را کنترل کنید و آن را کاهش دهید:
مدیریت زمان راهی برای پیدا کردن زمان لازم برای انجام کارهایی است که می*خواهید یا نیاز دارید تا انجام دهید. این کار به شما کمک می*کند تا تصمیم بگیرید کدام کار باید به سرعت انجام شود و کدام یک را می*توان به بعد موکول کرد. مدیریت زمان زندگی را آسان*تر و معنی*دار و استرس را کمتر می*کند.


تعادلی بین کار، بودن با خانواده و کارهای شخصی خود ایجاد کنید. این کار موضوع راحتی نیست و در تعطیلات و آخر هفته*ها سخت*تر هم می*شود. با دقت به زمان*هایی که در طول روز می*گذرانید و کارهایی که انجام می*دهید توجه کنید، ممکن است کارهایی باشند که اصلا نیازی به انجام آنها در طول روز نیست.
به*اندازه کافی بخوانید. خواب کافی در طول شب شرایط بدن فرد را بهبود می*بخشد و استرس را در طول روز کاهش می*دهد.


عادت*های سالم را در پیش بگیرید؛ برای مثال غذاهای سالم بخورید و سیگار نکشید. سالم ماندن بهترین دفاع در مقابل استرس است
ورزش کردن حتی اگر یک پیاده*روی باشد استرس را کاهش می*دهد.


داشتن تفکر مثبت؛ به عبارت دیگر اینکه چگونه فکر می*کنید بر احساس شما اثر می*گذارد. تفکر مثبت کمک می*کند تا با تغییر دیدگاه، با مشکلات مبارزه کرده و از پس آنها بر بیایید.
مورد حمایت قرار گرفتن در زندگی از طرف خانواده، دوستان و جامعه بر اینکه شما چگونه استرس را تجربه می*کنید تاثیر بسیار زیادی دارد. داشتن یک حامی به شما کمک می*کند تا سالم بمانید، حمایت به معنی داشتن عشق، صداقت و راهنمایی از سوی دیگران است. ممکن است درخواست کمک سخت باشد*اما این به معنی ضعیف بودن شما نیست. اگر احساس استرس می*کنید می*توانید از خانواده یا دوستان، مشاور خانواده و یا یکی از همکاران خود کمک بگیرید.


اتفاق*های استرس*زا می*توانند احساس بدی در شما ایجاد کنند و در این هنگام شما تنها روی قسمت بد موضوع تمرکز می*کنید نه قسمت مثبت آن؛ این حالت تفکر منفی نامیده می*شود. این موضوع می*تواند به شما احساس ترس، عدم*امنیت، افسردگی یا دلواپسی منتقل کند یا احساس عدم*کنترل یا بی*ارزشی به شما بدهد. مبارزه با این فکرهای منفی می*تواند به میزان چشمگیری استرس را کاهش دهد. شما می*توانید راه*های مبارزه با این نوع افکار را با کمک یک مشاور یاد بگیرید.


جنگ با استرس
بعضی از انواع استرس*ها طبیعی و مفید هستند *اما اگر با هر اتفاقی دچار استرس می*شوید یا استرس ناشی از اتفاقی، زمانی طولانی همراه شما می*ماند باید فکری به حال این مساله کنید. در چنین شرایطی روابط شما تحت تاثیر استرس آسیب* خواهد دید.

استرس بخشی از زندگی روزمره همه افراد است و نمی*توان از آن جدا شد *اما شما می*توانید تلاش کنید تا موقعیت*های استرس*زا را کاهش دهید، واکنش*های مقابل استرس را کنترل کنید و زندگی را تا حدی در برابر استرس ایمن نگه دارید. همچنین به نوع زندگیتان توجه کنید، نوع زندگی*ای که شما برای خود انتخاب می*کنید بر سطح استرس شما تاثیر می*گذارد.


منبع:انجمن پارسیان


چاپ یادداشت ا تاریخ: سه‌شنبه 2 خرداد 1391 ساعت: 02:08 ب.ظ

--------------------------------------------------------------------------
نظرات (0)
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)

نام :
ایمیل :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد


بازدید
تعداد بازدیدکنندگان : 551252
@caption
مجتبی (5624) 
ساسان (624) 
هدیه (1196)