می خواهم خودم را برای کار بزرگتر واجتماعی تری آماده کنم. تا فوتبال را مهمترین ورزش در اجتماع برزیل نموده و دستی هم در سیاست داشته باشم تا فوتبال تاثیرخوبی در جامعه داشته باشد


   سایت گل- رونالدو لوئیس نازاریو، اسطوره سالهای نه چندان دور فوتبال برزیل و باشگاه رئال مادرید در گفت و گویی طولانی با خبرنگار آ.اس شرکت کرده وطی آن به بررسی شرایط گذشته، حال و اینده باشگاه مادریدی پرداخته.
بدون هیچ مقدمه ای  می توانید این گفت و گوی جذاب را دراینجا مطالعه کنید.این قسمت دوم از این گفتگوی سه قسمتی است:
*آخرین باری که با فلورنتینو پرس صحبت کردی چه زمانی بود؟
چند ماه پیش درمادرید بودم وآن موقع با هم حرف زدیم
*راجع به اوضاع تیم فصل قبل؟
نه راجع به اوضاع تیم کنونی
* دوست داری همان طوری که زیدان به رئال برگشته، تو هم به تیم برگردی؟
نه .من اصلا دوست ندارم که سرمربی یا چنین چیزهایی شوم. من این روزها با اسپانسرهایم مشغول به همکاری ام ودر امور مربوط به جام جهانی برزیل هم فعالیت می کنم. به همین خاطر می خواهم خودم را برای کار بزرگتر واجتماعی تری آماده کنم. تا فوتبال را مهمترین ورزش در اجتماع برزیل نموده و دستی هم در سیاست داشته باشم تا فوتبال تاثیرخوبی در جامعه داشته باشد
*پس احتمال بازگشتت به رئال را رد می کنی؟
درحال حاضر بله ولی من بهترین دوران فوتبالی ام را در رئال سپری کردم و هنوز رابطه خوبی با فلورنتینو دارم
*فکر می کنی که چرا نیمار به رئال مادرید نیامد؟
چون بارسلونا را انتخاب کرد
*رئالی ها قبلا او را به خدمت گرفته بودند؟
من از جزئیات خبری ندارم ولی واقعیت این است که رئالی ها هم پیشنهاد خوبی برای خرید او ارائه کرده بودند. دقیقا همان طور که خودش هم گفته، دو پیشنهاد خیلی زیبا را پیش رو داشت و یکی از آنها را انتخاب کرد
*فکر می کنی که 100 میلیون یورو برای خرید بیل مبلغ خیلی زیادی است؟
مشخص نیست. هر سال ما از مبالغی که در دنیای فوتبال رد و بدل می شود، متعجب می شویم. ولی امیدوارم که او بتواند خوب بازی کندو کاری کند که همه فراموش کنند که قیمتش چقدر بوده و هواداران بتوانند از فوتبال او لذت ببرند.
*اگر بیل 100 میلیون یورو می ارزد، الان قیمت تو چقدر است؟
نمی دانم (می خندد). ولی این فکر راباید کاملا از ذهن این بازیکن دور کرد. چون این می تواند به او آسیب زیادی برساند. من هم از این بابت آسیب زیادی دیدم. هرچند که درنهایت توانستم این بحث را فراموش کنم؛ دست کم در زمین بازی به این موضوع فکر نمی کردم.
*خرید تو آنقدرها برای رئال گران تمام نشد.نه؟
39 میلیون یورو
*راستش را بگو. آیا میان بازیکنان یک تیم، به خاطر رقم دستمزدهای بالاتر برخی از آنها حس حسادت وجود دارد؟ 
من فکر می کنم که این حسادت وجود دارد.هرچند که من هیچ وقت حسود نبوده ام.هر بازیکنی به اندازه ارزشهایش ارزیابی می شود.ولی هرکسی می تواند هرطوری که می خواهد فکر کند.من هیچ وقت نگران این موضوع نبوده ام.