پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

عکس: گنجشکک اشی مشی را فرهاد و پری زنگنه ساخته‌اند و اسفندیار منفردزاده آهنگساز آن است



دو قرائت از یک ترانه
گنجشکک اشی‌مشی، نسخه شبکه من و تو یا کیمیایی‌ و پری زنگنه؟
  
در حالی که شبکه تلویزیون من و تو از لندن، از فروردین ماه توجه ویژه‌ای برای معرفی ترانه گنجشکک اشی‌مشی نشان داده است و تاکید شبکه بر روی آهنگساز آن اسفندیار منفردزاده و فرهاد مهراد خواننده آن است...

روزنامه هفت ‌صبح چاپ تهران تیتر صفحه اول خود را به روایتی دیگر از ترانه مشهور فیلم گوزن‌ها اختصاص داده است. 

پری زنگنه از خاطره خواندن تیتراژ فیلم «گوزنها» گفت «این آهنگ لوگویی برای من شده است تا هر کجای دنیا که میروم صحبت از این ترانه شود. نمیدانم من شهرتم را از گوزنها گرفتهام یا گوزنها از گنجشکک اشی مشی؟ به هر حال گنجشکک اشیمشی را این روزها ما بیشتر با صدای گرم و اعتراضی «فرهاد» به خاطر میآوریم اما سال ۵۴ وقتی مسعود کیمیایی فیلم «گوزنها» را ساخت، پری زنگنه این ترانه را برای تیتراژ گوزنها خواند. 

روزهای گذشته تکرار برنامهای در شبکه من و تو پخش شده بود که اتهاماتی را به مسعود کیمیایی وارد کرده و در تدوین آن از ترانه گنجشکک اشیمشی استفاده شده بود.

کیمیایی به دلیل سابقه همکاریاش با «فرهاد» در فیلم رضا موتوری تصمیم گرفته بود این ترانه را با صدای فرهاد اجرا کند، اما مسئولین وقت شاهنشاهی با پخش فیلم با صدای فرهاد به شدت مخالفت کردند تا به قول روزنامه هفت صبح «صدای نرم و پر غم پری زنگنه در تیتراژ فیلم یادآوری لالاییهای مادرانه باشد. صدایی که فضای ناامید فیلم و وضعیت نابسامان جامعه آن روزها را به خوبی منتقل میکرد.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد