استقلال ایران چهارشنبه در دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا مهمان سئول کره جنوبی است.  
یک روزنامه کره‌ای در آستانه بازی نماینده کشورمان برابر استقلال ایران با سخت توصیف کردن این دیدار نوشت: استقلال تیمی خطرناک و بامهره است که 6 بازیکن تیم ملی فوتبال ایران در آن عضویت دارند و به همین خاطر بازی سئول برابر استقلال به نوعی بازی ایران برابر کره جنوبی محسوب می‌شود. از بازیکنان ملی‌پوش استقلال که برابر کره جنوبی بازی کردند می‌توان به امیرحسین صادقی، خسرو حیدری، هاشم بیگ‌زاده، آندرانیک تیموریان، پژمان منتظری و جواد نکونام اشاره کرد. از این ترکیب می‌توان فهمید که خط دفاع و هافبک دفاعی‌های استقلال بازیکنان بسیار قابلی هستند که در تیم ملی ایران بازی می‌کنند و به همین خاطر گل زدن به آنها کار سختی است. این دیدار که در ورزشگاه جام جهانی سئول برگزار خواهد شد یادآور بازی حساس ایران و کره جنوبی است؛ بازی که با جنجال مربی کره آغاز و با حرکت توهین‌آمیز کارلوس کی‌روش به اتمام رسید.
ایران در آن دیدار موفق شد کره جنوبی را با یک گل شکست دهد و به جام جهانی صعود کند و برای چند دقیقه کره‌ای‌ها در ماتم فرو بروند؛ زیرا صعودشان به جام جهانی 2014 به خطر افتاده بود.
بازی سئول و استقلال به نوعی تکرار همان بازی خواهد بود. جواد نکونام سرآمد بازیکنان استقلال است. او یکی از بهترین‌های قاره آسیا در پست خود محسوب می‌شود. استقلال تیم ملی کوچک ایران است که قرار است چهارشنبه برابر سئول به میدان برود. به همین خاطر بازیکنان سئول باید در این دیدار بسیار هوشیار باشند؛ زیرا شاگردان امیر قلعه‌نویی بازیکنان قابلی هستند که می‌توانند هر نتیجه‌ای در این کشور بگیرند.
این را هم نباید فراموش کرد که بازی برگشت دو تیم در ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی برگزار می‌شود؛ جایی که فشار تماشاگران تاثیر زیادی روی عملکرد سئول خواهد گذاشت. استقلال در خانه تیم بسیار قوی‌ای است.
بازیکنان سئول نیز اکثرشان در تیم‌های ملی خود بازی می‌کنند. بازیکنان ملی‌پوش کره‌ای سئول در چند هفته‌ی گذشته همراه تیم ملی این کشور در بازی‌های دوستانه حضور داشتند. هم‌چنین دژان دامیانوویچ مهاجم مونته‌نگرویی سئول نیز در هفته‌ی گذشته همراه تیم ملی کشورش بوده و به تازگی به اردوی سئول اضافه شده است.
بازی رفت سئول و استقلال در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا چهارشنبه در ورزشگاه جام جهانی سئول برگزار می‌شود.