رئیس اتحادیه فوتبال اروپا "یوفا" گفت: حرف های بلاتر را در مورد خرید آراء توسط قطر تأیید میکنم، اما ذکر این مسئله کمی دیر شده است.  
به گزارش ، سپ بلاتر رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال، فیفا، قطر را به خرید آراء جهت کسب میزبانی جام جهانی 2020 متهم کرد و از تشکیل کمیته اخلاقی با هدف بازنگری مجدد در اتهاماتی خبر داد که در این زمینه متوجه دوحه است.

سپ بلاتر برخی از کشورهای اروپایی را متهم کرد از نفوذ خود در فیفا به سود میزبانی قطر برای جام جهانی 2022 استفاده کرده اند.
برخی سخنان بلاتر را ضربه به جایگاه میشل پلاتینی رئیس کنفدراسیون فوتبال اروپا می دانند زیرا پلاتینی قصد دارد برای ریاست فیفا در سال 2015 با بلاتر رقابت کند.

پلاتینی پیش از این اعتراف کرده بود که به نظر رأی داده است.

رئیس اتحادیه یوفا چند روز قبل از رأی گیری در فیفا به ضیافت شام "سارکوزی" رئیس جمهور وقت فرانسه دعوت شده بود و در آن مراسم شیخ حمدبن خلیفه آل ثانی امیر سابق قطر نیز حضور داشت.

پلاتینی رئیس اتحادیه فوتبال اروپا "یوفا" در این خصوص گفت: صحبت های بلاتر را قبول دارم که میزبانی قطر تحت تأثیر فشارهای اقتصادی و سیاسی بوده است اما آقای بلاتر چرا حالا این مسئله را مطرح کرده است.

وی در خصوص ملاقات سارکوزی با وی و امیر قطر تصریح کرد: چنین مسئله ای را قبول ندارم و شدیداً تکذیب می کنم، وی در پایان خاطر نشان کرد: این مسئله پیچیده ای و بر عهده ی فیفا است که راجع به آن تصمیم گیری کند./مح