بازی‌های کشورهای اسلامی/ اندونزیparsianforum  

در دومین روز مسابقات کشورهای اسلامی تیم ملی کاراته ایران صاحب دو نشان نقره و یک نشان برنز شد.

به گزارش سایت سمی ، تیم ملی کاتای مردان کشورمان متشکل از احد شاهین، فرزاد محمدخانلو و آرمین روشنی با توجه به عدم حضور تیم عراق نخستین دیدار خود را با برتری 5 بر 0 پشت سر گذاشت تا در دور دوم با تیم کویت روبه رو شود.
در این رقابت تیم کشورمان با نتیجه 3 بر 2 مقابل کویت به دلیل ناداوری شکست خورد و با توجه به برتری 3 بر 2 کویت مقابل ترکیه در دیدار نیمه نهایی، تیم کشورمان شانس دست‌یابی به مدال برنز را پیدا کرد تا در جدول شانس مجدد مبارزاتش را ادامه دهد.
کاتاروهای ایرانی برای کسب مدال برنز به دیدار تیم ترکیه رفتند و با نتیجه 5 بر 0 به پیروزی رسیده و مدال برنز گرفتند.
کاتای بانوان ایران بازی را برد و بازنده اعلام شد!
در اتفاقی عجیب و نادر، داوران 30 دقیقه پس از اعلام پیروزی کاتاروهای شایسته کشورمان در مصاف با تیم مصر، رای را برگردانده و تیم بازنده را برنده معرفی کردند!
تیم ملی کاتای بانوان ایران در شرایطی که در مرحله نیمه نهایی مسابقات مقابل مصر برنده شده بود، اما داوران تیم ملی ایران را به بهانه پوشش اسلامی بازنده اعلام کردند.
تیم کاتای بانوان ایران متشکل از مهسا افسانه، الناز تقی‌پور و نجمه قاضی‌زاده در نخستین رقابت خود به مصاف تیم ترکیه رفت و با نتیجه 5 بر 0 به برتری رسید.
بانوان کاتاروی کشورمان با توجه به عدم حضور تیم روی تاتامی با نتیجه 5 بر 0 پیروز شدند تا به مرحله نیمه نهایی راه یابند.
شاگردان ارباب در این مرحله با تیم پرقدرت روبه رو شدند که در این رقابت حساس نیز به برتری 4 بر 1 دست یافتند، اما پس از گذشت 30 دقیقه رای این پیکار برگشته و تیم ملی ایران بازنده اعلام شد.علت این تصمیم اعتراض مصری‌ها بود که چرا ایرانی‌ها بین کلاه و یقه خود از پارچه استفاده کرده بودند. به این ترتیب تیم به دلیل رعایت حجاب، با اعتراض مصری‌ها از کسب مدال طلا بازماند.
در روز دوم سعید حسنی‌پور در وزن منهای 75 کیلوگرم ابتدا مقابل نماینده 2 بر 0 پیروز شد. در ادامه 5 بر 2 حریف کویتی را شکست داد.
وی در سومین دیدار کاراته‌کایی از را با نتیجه 3 بر 0 مغلوب کرد و راهی فینال شد.
او در فینال مقابل رافائل آقایف آذربایجانی، قهرمان کاراته جهان با نتیجه 5 بر 2 نتیجه را واگذار کرد و به مدال نقره این وزن رسید.
هامون درفشی پور، کومیته‌کای وزن منهای 60 کیلوگرم در دیدار نخست 9 بر 3 مقابل نماینده به برتری رسید و در دومین مبارزه با نتیجه 8 بر 0 از سد کاراته‌کایی از گذشت و در مصاف با حریفی از هم 5 بر 0 به برتری رسید.
دارنده مدال طلای لیگ جهانی ، در مبارزه نیمه نهایی هم موفق شد مقتدرانه و با نتیجه 9 بر 1 نماینده را شکست دهد و راهی فینال شود.
درفشی‌پور در دیدار پایانی مقابل کاراته‌کایی از قرار گرفت و با نتیجه 11 بر 5 شکست خورد و نقره گرفت.
سعید احمدی، دیگر نماینده کشورمان هم در وزن منهای 67 کیلوگرم 8 بر 3 مقابل نماینده پیروز شد ودر دومین مبارزه حریفی از کشور میزبان را 2 بر 0 مغلوب کرد.
احمدی در سومین مبارزه 3 بر 2 نتیجه را به کاراته‌کایی از واگذار کرد و با توجه به این که حریفش نتوانست به فینال برسد، احمدی هم از رسیدن به مدال بازماند.