پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

محاسبه و دریافت عوارض برق از ابتدای سال

محاسبه و دریافت عوارض برق از ابتدای سال

   مدیرعامل شرکت توانیر از محاسبه و دریافت عوارض برق مصرفی از ابتدای سال خبر داد و اعلام کرد: عوارض برقی که قرار بود براساس قانون بودجه از ابتدای سال‌جاری در قبوض برق دریافت شود به تعداد ماه‌هایی که دریافت نشده این‌ماه روی قبوض حساب می‌شود.

به گزارش همشهری، همایون حائری در پاسخ به سؤال خبرنگار ما تأکید کرد: البته این عوارض از روستائیان گرفته نمی‌شود و پیش‌بینی می‌شود درآمد ناشی از دریافت عوارض بیش از 500میلیارد تومان باشد. این مقام وزارت نیرو همچنین با اشاره به مطالبات 500میلیون دلاری فروش نفت به کشورهای همسایه به‌ویژه عراق و پاکستان گفت: پیشنهاد دریافت گندم به جای پول برق منتفی است و تلاش می‌کنیم تا طلب خود را از طریق مراودات بانکی دریافت کنیم.

حائری با اشاره به اینکه قیمت تمام‌شده هرکیلووات برق در ایران به‌طور میانگین 68تومان است درحالی‌که با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به‌ازای هر کیلووات ساعت 45تومان دریافت می‌شود که سهم وزارت نیرو میانگین 21تومان است و مابقی آن برای پرداخت یارانه‌ها در اختیار دولت قرار می‌گیرد. او با انتقاد از تثبیت قیمت برق در فاصله سال‌های 83تا 89اظهار کرد: به هیچ وجه درآمدهای صنعت برق با هزینه‌هایی که دارد برابر نیست.

حائری گفت: برای صنعت برق هر کیلووات ساعت برق 680ریال تمام می‌شود درحالی‌که تنها 200ریال تا 220ریال عاید ما می‌شود پس اختلاف 48تومانی در هر کیلووات ساعت نشان می‌دهد که برق را زیرقیمت می‌فروشیم و همین موضوع باعث بدهی‌های صنعت برق شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد