پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

اهدای عضو به 3 بیمار امید زندگی بخشید

اهدای عضو به 3 بیمار امید زندگی بخشید

 مسئول هماهنگی تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: اهدای اعضای یک بیمار مرگ مغزی در شهرکرد به سه بیمار نیازمند امید زندگی بخشید.

 زهرا سیاح در جریان بازدید از خانواده اهدا کننده عضو در شهر بلداجی از توابع شهرستان بروجن، اظهار داشت: تاکنون طی 32 عمل جداسازی اعضا در شهرکرد بیش از 90 عضو پیوندی جداسازی و با موفقیت به بیماران نیازمند پیوند زده شده است.
وی با بیان اینکه این سی و دومین عمل پیوند اعضا در شهرکرد است، گفت: از بدن این بیمار مرگ مغزی کلیه‌ها و کبد جداسازی و برای پیوند به سه بیمار نیازمند به اصفهان و شیراز ارسال شد.

سیاح افزود: مرگ مغزی عبارت است از قطع غیرقابل برگشت تمامی فعالیت‌های مغزی یعنی بیمار مرگ مغزی شده فعالیت طبیعی قلب را داشته‌اند اما تنفس ارادی و خود به خودی ندارد و با کمک دستگاه تنفس می‌کند.
مسئول هماهنگی تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری بر ضرورت فرهنگ سازی اهدای عضو در بین آحاد مختلف جامعه تأکید کرد و گفت: باتوجه به اینکه این امر خیر و خداپسندانه می‎تواند جان بیماران بسیاری را نجات دهد، برهمین اساس لازم است تا با برگزاری برنامه‌های مختلف در ارتقای سطح فرهنگ اهدای عضو در جامعه تلاش مضاعف صورت بگیرد.

وی کمک به بیماران نیازمند پیوند را مورد تأکید قرار داد و گفت: با توجه به اینکه لیست انتظار بیماران نیازمند به پیوند اعضا رو به افزایش است، برای فرهنگ سازی و نهادینه کردن فرهنگ اهدای عضو باید جلساتی با ارگان‌های مختلف برگزار شود تا هر دستگاهی از طریق مشارکت جمعی در ترویج این فرهنگ با جامعه پزشکی همکاری کند.
سیاح انسان سالم را محور توسعه پایدار در هر جامعه‌ای برشمرد و گفت: پیوند اعضا تنها راه ادامه حیات برای بیماران مبتلا به نارسایی پیشرفته قلب و کبد و بهترین درمان برای بیماران مبتلا به نارسایی پیشرفته کلیوی و یا بیماران با سوختگی شدید است، دانش پزشکی که همیشه سعی کرده، پاسخی برای دردهای بشر بیابد، در این زمینه هم گام‌های بلندی برداشته است.

مرحوم کیومرث ابراهیمی 40 ساله اهل شهر بلداجی بر اثر سانحه تصادف موتور سیکلت دچار مرگ مغزی شده و بر اساس رضایت خانواده در بیمارستان شهرکرد تحت عمل جداسازی اعضا قرار گرفت. 


نظرات 1 + ارسال نظر
mohsen جمعه 4 فروردین 1391 ساعت 07:04 ب.ظ http://www.andam-mr.ir

سلام دوست گلم وب خوبی داری اگه زحمتی نیست به ماهم سربزن و نظر بده. اگه جیمیل داری روی +1 کلیک کن. --- سال نو پیشاپیش مبارک.
.
.
.
www.andam-mr.ir

سلام خیلی ممنون ازنظراتتون.باشه چشم .ساله نوشماهم مبارک

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد