پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

انتقاد معاون ناجا از لباس لیلا حاتمی در جشنواره کن

انتقاد معاون ناجا از لباس لیلا حاتمی در جشنواره کن




در حال حاضر این زن با این چهره ظاهر شده و چرا سینماگران صدایشان بلند نمی‌شود؟





معاون اجتماعی نیروی انتظامی با بیان اینکه پلیس نمی‌خواهد در عرصه هنر وارد شود، گفت: اما اگر جشنواره و جشن‌هایی خلاف ارزش‌های اسلامی برگزار شود، پلیس همچون جشنواره غذا آن را می‌بندد.
به گزارش جذاب نیوز به نقل از ایسنا، سردار بهمن کارگر در مراسم افتتاحیه باشگاه خبرنگاران پلیس و انجمن سینمایی پلیسی که صبح امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد افتتاح شد، با بیان اینکه نیروی انتظامی یکی از سازمان‌هایی است که در عرصه مطبوعات، رسانه و هنر فعالیت‌هایی را از یک دهه گذشته آغاز کرده و پیشرفت‌هایی نیز در این زمینه داشته است، گفت: البته این پیشرفت‌ها مورد انتظار ما نبود و ما انتظاری بالاتر از این داریم.



وی در تشریح عملکرد معاونت اجتماعی نیروی انتظامی در عرصه رسانه، مطبوعات و هنر به راه‌اندازی سایت اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی (سایت پلیس) اشاره کرد و گفت: این سایت مرجع یکی از سایت‌هایی است که بیشترین اخبار ارسالی را در طول روز به خود اختصاص داده است.
معاون اجتماعی ناجا با اشاره به شعار استفاده پلیس از مشارکت مردمی، گفت: یکی از کارهایی که پلیس در راستای جلب مشارکت‌های مردمی انجام داده است، راه‌اندازی باشگاه خبرنگاران پلیس است که به عنوان زیرمجموعه‌ای از مرکز اطلاع‌رسانی محسوب می‌شود.


پلیس پتانسیل همکاری با سینماگران را دارد


وی همچنین در مورد چرایی راه‌اندازی انجمن سینمایی پلیس گفت: در کشورمان چیزی به نام سینمای پلیسی نداشته و نداریم و این جفایی است که باید جبران می‌شد. بنابراین درخواست راه‌اندازی انجمن سینمایی پلیس را داده‌ایم، هر چند درخواست داشتیم که انجمن سینمایی پلیسی توسط دیگران افتتاح شود اما با این حال پلیس این انجمن را راه‌اندازی کرد.
کارگر با بیان اینکه ژانرهای پلیسی مورد توجه مخاطبان است، گفت:‌ افراد برای ساختن فیلم‌های پلیس به پتانسیل‌هایی احتیاج دارند که این توانایی، اطلاعات پلیسی وهمچنین پرونده‌ها در اختیار نیروی انتظامی است و پلیس پتانسیل همکاری با سینماگران را دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هنر و فرهنگ هنگامی تاثیرگذار است که به دنبال ارزش‌ها باشد، گفت: اگر هنر و فرهنگ به دنبال اهداف انقلاب نباشد، این فرهنگ و هنر مضر است.
به گفته کارگر، هنر و فرهنگ به مانند تیغی است که می‌توان در راه حق و یا باطل از آن استفاده شود.



اعتقادی به کارهای امنیتی در حوزه هنر نداریم


وی همچنین در مورد اتفاقات شش ماه گذشته در حوزه سینما و همچنین حضور پلیس گفت: پلیس بنابر درخواستی که از سوی وزیر ارشاد شد، سعی کرد در این عرصه کمک کند . ما اعتقادی به کارهای امنیتی در حوزه هنر نداریم، چرا که هنرمندان آنقدر فهیم هستند که با صحبت کردن و دیالوگ به هدف برسیم.
معاون اجتماعی ناجا با بیان اینکه ما خواستیم در این حوزه کمک کنیم، گفت: ما به وضع فعلی سینما معترض هستیم و نباید سینماگران ترویج بدحجابی، فساد و بدپوششی کنند و این قابل تحمل نیست و یا جشنواره و جشن‌هایی برگزار کنند که خلاف ارزش‌ها است.
کارگر در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از برخی سایت‌های بازیگران و هنرمندان، گفت: سایت‌هایی که توسط بازیگران و هنرمندان در فضای مجازی برای مردم نمایش داده می‌شود، گاها نامناسب است و ما درخواست داریم جلوی این سایت‌ها را بگیرند.



انتقاد معاون اجتماعی ناجا از هنرپیشه زن بدپوشش در جشنواره کن



کارگر در بخش دیگری از سخنان خود بدون نام بردن از لیلا حاتمی که اخیرا در جشنواره فیلم کن فرانسه حضور داشت گفت: اینکه هنرپیشه زنی در جشنواره‌ کن و یا دیگر جشنواره‌ها با یک لباس بد و مستهجن و حجاب نامناسب ظاهر شود و با مرد نامحرم دست بدهد، الگو می‌شود و این رفتار کجای انقلابی است که ما انجام داده‌ایم.
وی افزود: چطور سینماگران در این مورد اعتراضی نمی‌کنند، اما وقتی یکی از هنرپیشگان مدت قبل نسبت به هنرمندان زن انتقاد کرد، همه صدایشان درآمد؟!
کارگر افزود: ما در سینما نقشی نداریم، اما در حال حاضر این زن با این چهره ظاهر شده و چرا سینماگران صدایشان بلند نمی‌شود؟ و بعد ما می‌خواهیم زنان و دختران ما از چه کسی الگو بگیرند و این افراد آزادانه بگردند.



همانقدر که با فساد در سینما مخالفیم با انحراف در سینما هم مخالفیم



عضو شورای فرهنگ عمومی کشور در بخش دیگری از سخنانش افزود: ما همانقدر که با فساد در سینما مخالفیم با انحراف در سینما هم مخالفیم و کسانی که در وزارت ارشاد ادعای مسلمانی دارند باید با این امر برخورد کنند. با دست کثیف که نمی‌شود شیشه را تمیز کرد.



کارگر اذعان داشت: ما به عنوان نیروی انتظامی به وضع فعلی سینما معترضیم چرا که سینمای ما نباید ترویج بدپوششی و بدحجابی کند.
وی در ادامه دکتر حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را جوانی مومن، متعهد و بسیجی دانست و گفت: واقعا باید با این وضعیت برخورد کنند.
کارگر افزود: واقعا تعجب کردم و باعث تاسف است که یک هنرپیشه زن ایرانی برای آنکه در جشنواره‌های خارجی قبولش کنند، چنین وضعیتی داشته اما بازیگر زن بوسنیایی که در غرب اروپا است، با حجاب ظاهر شود. ما مخالف این وضعیت هستیم و باید جلوگیری شود.
جناح‌بازی و باندبازی، عرصه هنر را لکه‌دار می‌کند




وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آثار مثبت سینما در عرصه انقلاب، گفت: جناح‌بازی و باندبازی، عرصه هنر را لکه‌دار می‌کند.
به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: فردی نباید در عرصه سینما ادای اپوزیسیون را درآورد.
کارگر در بخش دیگری از سخنان خود به عنوان یکی از مسئولان نیروی انتظامی از وزارت ارشاد تقاضا کرد که با این وضعیت برخورد شود و عرصه هنر پاک بماند.
معاون اجتماعی ناجا در ادامه با طرح این سئوال که رسانه و مطبوعات نیز چه وظایفی دنبال می‌کنند، گفت: در عرصه مطبوعات و رسانه‌ها نیز باید همگان به دنبال ارزش‌ها بروند.
اعتقادی به کار امنیتی و انتظامی در عرصه هنر نداریم

به گزارش ایسنا، کارگر در ادامه این مراسم با بیان اینکه پلیس موافق به انجام کار امنیتی و انتظامی در عرصه هنر نیست، گفت: کار هنر را باید به دست هنرمندان سپرد، اما با استدلال و با تکیه بر منطق و قانون.
وی در مورد برخی انتقادات مبنی بر ورود پلیس در عرصه هنر، گفت: پلیس اسیر جوسازی‌ها نمی‌شود و گاها دیده شده برخی‌ها در سایت‌ها نظرات‌ مخالفی مطرح می‌کنند، اما باید بگویم ما همچنان به وظیفه خود عمل می‌کنیم.
به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه مسئولیت برگزاری این جشنواره و جشن‌ها با وزارت ارشاد است، گفت: همانطور که وزیر در مسئله سینما محکم و دقیق وارد شد، باید با این مسئله نیز محکم و دقیق جلوگیری کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پلیس در عرصه سینما و مطبوعات در خدمت سینماگران و اصحاب رسانه است گفت: پلیس آمادگی دارد تا به صورت رایگان، اطلاعات و خدمات خود را در اختیار سینماگران و اهالی مطبوعات قرار بدهد.
معاون اجتماعی ناجا در بخش دیگری از سخنان خود از وزیر ارشاد خواست تا به داد سینما برسد.
وی افزود: نه اینکه من فردی را متهم و یا محکوم کنم، اما تشتت، تفرقه و مشکلاتی که در سینما است، مسئولیتش با وزیر است و این مسائل باید حل شود.
کارگر با بیان اینکه باید دست به دست هم دهیم و با متهم کردن یکدیگر هیچ مشکلی حل نمی‌شود، گفت: اینکه هنر نیست، ما به شکل و شمایل خارجی‌ها دربیاییم.
وی با اشاره به موفقیت‌های متعدد جمهوری اسلامی ایران در زمینه سلول‌های بنیادی، انرژی هسته‌ای و ... گفت: چگونه است ما با توجه به کسب این همه موفقیت، نتوانسته‌ایم در عرصه فرهنگی که ادعا داریم برای آن انقلاب کرده‌ایم موفق شویم. ما باید دست به دست هم دهیم و از این مشکلات عبور کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد