پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

پارسی71

سایتی برای تمامی طعم ها!

خلاصی جانبازان از داروی چینی؟!


به دنبال مصوبه اخیر مجلس؛
از کم کاری مسئولان بگذریم جانبازان به این امید هستند که با تغییر مسئولیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران مسائل و مشکلات دارویی آنها حل و فصل شود تا تا اینکه امروز شاهد خبر پیگیری مسئولین برای تامین دارو های جانبازان بودیم.  
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری شهدای ایران؛ زمانی که جنگ ایران و عراق به پایان رسید، تازه نوبت به خودنمایی زخم ها رسید؛ زخم هایی که به پیکرهای رزمندگان دوران دفاع مقدس وارد شده بود. یکی از مهمترین و بدخیم ترین این زخم ها، «شیمیایی» بود. دردی که واقعا «درد» است و حالا که رزمندگان با تنی خسته و دلی دردمند، لباس رزم از تن می کندند، نشانه های شیمیایی آشکار می شد.

 مرهمی لازم بود تا بر زخم بزرگمردان تاریخ این مملکت بنشیند و برای لختی هم که شده آسایشی برایشان فراهم آورد. اما چاره درد آنها در کشور نبود و داروها می بایست از آلمان و انگلیس وارد می شدند. طنز ماجرا هم همین جاست که داروها را باید از کشوری وارد کرد که خودش سلاح های شیمیایی را در اختیار رژیم صدام گذاشته بود.

حالا چین هم وارد این میدان شده است و همان طور که در سایر بازارها هم می توان به وفور رد اجناس چینی را دید، در بازار داروهای جانبازان  هم نمونه های چینی به مقدار زیادی یافت می شوند و بازار را اشباع کرده اند. مساله ای که صدای جانبازان عزیز را هم در آورده است و موجبات ناراحتی آنها را فراهم کرده است.

طبیعتاً داروهای چینی ها هم مثل سایر اجناسشان بی کیفیت است و تبعات زیادی برای مصرف کنند گان بر جای می گذارد.

در گوشه و کنار می توان به راحتی صدای شکوه جانبازان را از بی کیفیت بودن این داروها شنید اما بنیاد شهید و وزارت بهداشت با قاطعیت تحریم را علت این مسائل بیان می کردند.

از کم کاری مسئولان بگذریم جانبازان به این امید هستند که با تغییر مسئولیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران مسائل و مشکلات دارویی آنها حل و فصل شود تا تا اینکه امروز شاهد خبر پیگیری مسئولین برای  تامین دارو های جانبازان بودیم.

حجت‌الاسلام سیدحبیب‌الله حسنی در حاشیه سفر به مازندران اظهار داشت؛ بنا به فرموده مقام معظم رهبری که باید به طور مرتب از خانواده شهدا سرکشی کنیم، باید مشکلات ایثارگران و جانبازان حل شود.

حسنی از بررسی طرح جامع جانبازان در مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: این طرح در حال حاضر در صحن مجلس شورای اسلامی مطرح و با تصویب نمایندگان مجلس اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جانبازان به عنوان یادگاران جبهه و جنگ نباید دغدغه خاصی داشته باشند، بیان داشت: عدم رسیدگی به مشکلات جانبازان قابل قبول نیست و در صورت انعکاس مشکلی از سوی جانبازان، مسئولان بنیاد شهید موظف هستند این مشکلات را رسیدگی و نسبت به رفع آن اقدام کنند.

حسنی از رفع مشکل دارویی جانبازان و خانواده شهدا خبر داد و افزود: طبق مصوبه مجلس، مشکل دارویی جانبازان و خانواده شهدا رفع می‌شود.

همه اینها را گفتیم تا به این نکته برسیم که بعد از فاصله گرفتن از جنگ و گذشت 22 سال هنوز که هنوز است جانبازان ما برای کوچکترین حقشان که تامین دارو است باید صبر و تحمل کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد